nieuws

Ahold Delhaize wil online omzet verdubbelen

Branche & Bedrijf 2840

Ahold Delhaize wil online omzet verdubbelen
Frans Muller (l) en Dick Boer.

LONDEN – Ahold Delhaize wil de online omzet de komende jaren verdubbelen ten opzichte van de dit jaar verwachte omzet van €2,3 miljard. De ambitie maakte deel uit van de nieuwe Better Together-strategie die vandaag wordt gepresenteerd.

Ahold Delhaize houdt vandaag in Londen een Capital Markets Day voor institutionele beleggers en analisten. Daarbij wordt de nieuwe Better Together-strategie nader toegelicht. Nieuw daarbij is een aanscherping van de online ambities. Voor de lopende jaargang verwacht de fusie-onderneming op een online omzet van €2,3 miljard uit te komen. Dit bedrag moet in 2020 zijn verdubbeld, zo wordt in de aankondiging vermeld. Dit moet worden bereikt door het ontwikkelen van het grootste e-commerceplatform in Nederland en België, waardoor de groeiende vraag naar online boodschappen kan worden vervuld.

Transformatieplan voor België

Tijdens de dag voor investeerders zal ook duidelijk worden hoe op lokaal niveau voor groei wordt gezorgd. Zo wordt in het transformatieplan voor België een besparing van €80 miljoen verwacht in 2018. In de Verenigde Staten worden volgend jaar 160 Food Lion-supermarkten omgebouwd naar de nieuwe formule, waardoor het totaal uitkomt op 540. Het bedrijf zet ook nieuwe standaarden voor duurzaamheid en meldt dat de voorspelde synergiebesparingen op koers liggen om in 2019 op €500 miljoen uit te komen.

Voor €1 miljard aan aandelen terugkopen

Voor beleggers heeft Ahold Delhaize verder plannen in petto voor dividend en gaat het bedrijf volgend jaar voor €1 miljard aandelen terugkopen. Discipline rond kosten om zo investeringen in groei, prijs, kwaliteit en service te financieren is de komende jaren ook een belangrijke pijler onder de strategie van Ahold Delhaize.

De audiocast en presentaties zijn vanaf 10.00 uur beschikbaar via deze link >>>

Reageer op dit artikel