nieuws

AH en Hertog Jan winnen Gouden Effie

Branche & Bedrijf 1875

AH en Hertog Jan winnen Gouden Effie

AMSTERDAM – De moestuintjes van Albert Heijn en de reclamecampagne ‘Uit liefde voor bier’ van Hertog Jan hebben de Gouden Effie Award gewonnen.

De prijzen voor de meest effectieve reclamecampagnes werden dinsdagavond uitgereikt in Het Concertgebouw te Amsterdam tijdens de zevende editie van het 24Festival.

Educatieve en maatschappelijke betekenis

De Gouden Effie Awards werden toegekend aan  ‘Moestuintjes, een groeiend succes’ van Albert Heijn en ‘Uit liefde voor bier’ van Hertog Jan – Ab InBev. ‘Twee gouden Effies, omdat het beide cases zijn met fantastische resultaten en waarbij ook nog eens alles klopt’, meldt hoofd van de jury Mary Hoogerbrugge. Albert Heijn en marketingbureau Tbwa tonen volgens haar lef met een spaaractie die educatieve en maatschappelijke betekenis heeft.

Nichemerk mentale marktleider in pils

‘De Uit Liefde voor bier case van Ab Inbev en The Valley is een fantastisch merkverhaal’, vervolgt Hoogerbrugge. ‘Het laat zien hoe, door consequent dichtbij de eigen identiteit te blijven, een nichemerk de mentale marktleider in pils kan worden.’

Zilveren Effies voor Amstel Radler en Hak

Zilveren Effies werden uitgereikt aan: Burgerhulpverleners campagne, (adverteerder: Hartstichting, bureau: Triple Double Sportmarketing i.s.m. We Are Blossom, Bijlpr), Meer met minder, (adverteerder Kpn, bureau: N=5), McDonald’s Cadeau Kalender, (adverteerder: McDonald’s Nederland, bureau: Tbwa\Neboko), Niet omdat het moet, maar omdat het kan (adverteerder: Tele2, bureau: Indie Amsterdam),  Amstel Radler 0.0%: van verfrissend bier naar bierig fris, (adverteerder: Heineken Nederland, bureau: Being There i.s.m. Indie Amsterdam, Tbwa\Neboko, Starcom), ‘De Valentijnskus van PostNL’ (adverteerder: PostNL, bureau: Joe Public Take-Away Advertising) en ‘Hoe Hak van Nederlanders bonen(vr)eters maakt’ (adverteerder: Hak, bureau: Etcetera i.s.m. Creative Venue pr, Initiative Media, Social Embassy).

45 cases ter beoordeling

De jury onder hoofdvoorzitterschap van Tex Gunning kreeg dit jaar in totaal 45 cases ter beoordeling in de drie inzend-categorieën: gedragscampagnes kort en lang, merkcampagnes en maatschappelijke campagnes. Daaruit kwamen uiteindelijk 18 winnaars en 2 eervolle vermeldingen naar voren.

Event in Het Concertgebouw

De 32ste uitreiking van de Effie Awards door BVA en VEA maakte opnieuw deel uit van het 24Festival. Dit dagvullende event vond plaats in Het Concertgebouw te Amsterdam. De presentatie van de Effie Awards was in handen van Art Rooijakkers en Vicor Mids.

Reageer op dit artikel