nieuws

AH Van den Tweel 150-ste in app Afgeprijsd

Branche & Bedrijf 1748

AH Van den Tweel 150-ste in app Afgeprijsd
Gerard van den Tweel (m) en August de Vocht (r) van NoFoodWasted

’s-Hertogenbosch – De vestiging van Albert Heijn in Nijkerk van franchiser Gerard van den Tweel heeft zich als 150-ste supermarkt aangesloten bij de app Afgeprijsd.

De anti-verspillingsapp van het door August de Vocht opgerichte NoFoodWasted groeit als kool. Eind mei sloot de 50-ste supermarkt zich aan bij de app die 1 januari dit jaar serieus van start ging. Begin juli stond de teller al op 100 supermarkten die zich bij NoFoodWasted aansloten. ‘We komen weer een stap dichterbij het bereiken van onze ambitieuze doelstelling: binnen vijf jaar 50 procent minder voedselverspilling.’ Met Afgeprijsd kunnen supermarkten producten die tegen de datum zitten met korting aanbieden. Consumenten kunnen op hun smartphone zien welke producten bij hun favoriete supermarkten zijn afgeprijsd.

Meer vestigingen Van den Tweel

De Vocht heeft goede hoop op korte termijn met nog meer supermarkten van de Van den Tweel Groep te groeien. De ondernemer sloot zich eerder al aan met zijn vestiging in Woudenberg. ‘We zijn met hem in gesprek om ook zijn andere vier supermarkten aan te sluiten’, aldus De Vocht over de multi-franchiser die zes vestigingen van AH uitbaat.

Ondernemer enthousiast over Afgeprijsd

Van den Tweel is op zijn beurt enthousiast over de app. ‘De reden dat we in zee zijn gegaan met de app is vooral het feit dat Afgeprijsd goed is voor alle betrokken partijen. Wij dringen onze dervingskosten terug, de consumenten krijgen de kans om goedkoper boodschappen te doen en gezamenlijk doen we iets voor het milieu. Een win-win-win dus.’

Duurzaamheid

Dat supermarkten zich in zo’n hoog tempo aansluiten  maakt het voor De Vocht duidelijk dat de supermarktbranche voedselverspilling niet meer voor lief neemt en werk wil maken van duurzaamheid. ‘Onze Afgeprijsd app biedt supermarkten de kans om de vraag naar THT-producten te stimuleren. Wat veel mensen namelijk niet weten, is dat het merendeel van deze producten anders moeten worden weggegooid’, aldus De Vocht in een persbericht.

App steeds geavanceerder

De app wordt continu doorontwikkeld. Volgens oprichter August de Vocht zullen hierdoor steeds meer consumenten gebruik kunnen maken van de voordelen die de app te bieden heeft. ‘We hebben de laatste maanden weer gave nieuwe toepassingen geïntroduceerd zoals boodschappenlijstjes in de app en beacons in de supermarkten. Er hebben zich nu door het hele land supermarkten aangesloten bij onze app. In korte tijd zijn we daarmee uitgegroeid tot de grootste app tegen voedselverspilling van Europa. Er zijn zelfs al concrete plannen om uit te breiden naar België en Duitsland.’

Reageer op dit artikel