nieuws

Voedselkeurmerken bundelen krachten

Branche & Bedrijf 1324

Voedselkeurmerken bundelen krachten

AMSTERDAM -De verschillende keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade gaan dit najaar samen samenwerken tijdens de landelijke promotieweken.

Dit hebben de organisaties bekendgemaakt. De samenwerking is zichtbaar in de online campagne met ‘Debbie Duurzaam’ in de hoofdrol. Het doel van deze overkoepelende campagne is om consumenten te stimuleren om vaker voor gecertificeerde producten te kiezen.

Overlappende doelstelling en doelgroep

De vijf keurmerkorganisaties vinden elkaar in overlappende doelstelling en doelgroep. Zij staan voor een betere wereld voor mens, dier en natuur. Om dit te realiseren stimuleren de organisaties onder andere supermarkten om het aanbod gecertificeerde producten te vergroten, zodat het de consument makkelijker wordt gemaakt om deze producten te kopen.

Landelijke promotieweken

Al meerdere jaren organiseren de vijf keurmerkorganisaties, afzonderlijk van elkaar, in september/oktober landelijke promotieweken, namelijk: de Bio10daagse, Bewuste Visweek, Beter Leven Week en Fairtrade Week. In deze weken staan de producten, die eerder genoemde keurmerken dragen, centraal in de supermarkt.

Vier korte filmpjes

In de overkoepelende campagne introduceren de organisaties het personage Debbie Duurzaam. In vier korte filmpjes omarmt zij producenten en hun duurzame producten, zoals biologische wortels, duurzame schol en verantwoorde zalm, 3 sterren Beter Leven kip en Fairtrade bananen. Met de start van de Bio10daagse op 15 september zullen de filmpjes stapsgewijs tot 6 november via online kanalen worden verspreid.

Reageer op dit artikel