nieuws

Scoupy: Tekort A-merken door gebruik app

Branche & Bedrijf 3732

Scoupy: Tekort A-merken door gebruik app

AMSTERDAM – Een aantal supermarkten heeft door de introductie van de zogeheten Scoupy-applicatie een gebrek aan producten van verschillende A-merken.

Dat beweert het bedrijf achter de app, het Nederlandse activatieplatform Scoupy. Door het gebruiken van de app in de winkel kunnen consumenten bij aankoop van een aantal producten van A-merken een deel tot het hele aankoopbedrag terugkrijgen. De organisatie achter het programma is onlangs een campagne gestart (onder meer via e-mail, radio en tv), waarna er binnen 48 uur 100.000 aankopen in onder meer supermarkten van AH, Jumbo en Plus via de app werden geclaimd. Dit zorgde volgens Scoupy in verschillende winkels voor lege schappen.

100.000 aankopen

Op de eerste dag van die campagne werden volgens Scoupy meer dan 55.000 aankopen geclaimd. Dat aantal liep verder op naar 100.000 op dag twee, met na vijf dagen ruim 150.000 geclaimde productaankopen.

Samenwerking met Sanoma

De A-merken die bij deze campagne waren betrokken zijn Pepsi Max, Arla Naturals, Maggi Mals en Kruidig, Del Monte Gold, Capri Sun Fruity Water, Maaslander Kruid & Pit en Lassie Zilvervlies Rijst & Linzen. Het is de eerste grote campagne van Scoupy, in samenwerking met de website Kortingisleuk.nl, onder de vlag van mediabedrijf Sanoma.

Foto van de kassabon

Met de gratis app kunnen consumenten zoals gezegd een deel tot het hele aankoopbedrag terugkrijgen. Na aankoop van producten van deelnemende A-merken in een willekeurige winkel, kan met een foto van de kassabon via de Scoupy-app geld terug worden gevraagd. Het platform zorgt namens de deelnemende fabrikanten dat het geld weer op de rekening van de consument wordt gestort. Maandelijks worden vijftien tot twintig verschillende producten onder de aandacht gebracht.

Reageer op dit artikel