nieuws

Finalisten winkelwedstrijd Vriesvers bekend

Branche & Bedrijf 3599

Finalisten winkelwedstrijd Vriesvers bekend
Jumbo Phicoop is een van de finalisten. Foto: Bert Jansen

AMERSFOORT – De genomineerde winkels voor de finaleronde voor de verkiezing van VriesVers Winkel van het Jaar 2016 zijn bekend. Albert Heijn Vleuten maakt kans zijn titel te prolongeren.

Er wordt in drie verschillende categorieën gestreden om de titel. De categorieën zijn ingedeeld op winkeloppervlak: 0-700m², 700-1000m² en >1000m². De winnaars worden bekendgemaakt op donderdag 2 juni 2016 tijdens het VriesVers Winnaars Event in Bunnik. De winkelwedstrijd is een initiatief van het VriesVers Platform.

Genomineerden
In de categorie kleinste winkels zijn Jan Linders in Sint Anthonis en Spar Schouten in Achterveld genomineerd. Laatstgenoemde was eerder dit jaar ook een van de finalisten in de Supermarkt van het Jaar-verkiezing. In de categorie middelgrote winkels neemt Coop Knols uit Schimmert het op tegen twee vestigingen van Plus: Wallerbosch in Geesteren en Severijn in Heeten. Bij de grootste winkels is Supermarkt van het Jaar-winnaar Albert Heijn Vleuterweide (tevens winnaar van de vorige Vriesvers wedstrijd) kanshebber. Zijn concurrenten zijn Plus Van Reijen in Veldhoven (Supermarkt van het Jaar in 2014 én dit jaar nummer 3) en Jumbo Phicoop in Sevenum.

Stemmen
Tussen 4 en 29 april konden consumenten tijdens het Vriesverstival via internet hun mening geven over de vriesvers afdeling van hun favoriete supermarkt. Zij hebben hun favoriete winkel beoordeeld op een aantal aspecten als overzichtelijkheid, aantrekkelijkheid, assortiment, netheid, service, (prijs)imago in het verzorgingsgebied en verbeterpunten. De afgelopen week heeft de jury de genomineerden bezocht als ‘mystery shoppers’. Verder werd er dit jaar ook gekeken naar inzet en enthousiasme op de winkelvloer alsook via Facebook en andere vormen van (social) media.

Producten
Behalve de beste Vriesvers winkel wordt ook het beste product verkozen. Hiervoor zijn dit jaar de volgende producten genomineerd. Categorie A-merk: Aviko – Snel & Smakelijk, Dr. Oetker – Pizzaburger BBQ Chicken, Iglo – Kibbeling, Koopmans – Italiaans Pizzadeeg, Kwekkeboom – Kalfsvlees Croquetten, Lamb Weston – Ziggy Fries, Lekker & Anders – Döner Pizza, Mora – Oven Happas en Mora – Oven Rundvlees Kroketten. In de categorie huismerken maken Albert Heijn – basis voor Smoothie, Jumbo – IJs Macarons, Plus – Bloemkool Broccolisoep en Top! van Coop – Vriesvers Gerookte Zalmfilet kans op de prijs.

Platform
Organisator VriesVers Platform is een vereniging van retailers, fabrikanten en andere stakeholders binnen het segment VriesVers. Inmiddels heeft het VriesVers Platform circa 50 leden, waarmee de markt grotendeels vertegenwoordigd is. Het doel van het VriesVers Platform is om het imago van diepvriesproducten te verhogen zodat er meer van verkocht wordt. Concreet is dit samengevat de doelstelling ‘VriesVers moet harder groeien dan de markt’.

Reageer op dit artikel