nieuws

‘Concept van Picnic niet te kopiëren’

Branche & Bedrijf

‘Concept van Picnic niet te kopiëren’

AMSTERDAM – Mede-oprichter Michiel Muller van de nieuwe websupermarkt Picnic is niet bang dat bestaande partijen het concept gaan kopiëren.

‘Dat gaat niet zomaar. We hebben een heel nieuwe keten ontwikkeld en er zit een behoorlijke softwarecomponent in. En we hebben geprobeerd om het te beschermen’, zegt hij in een artikel in Het Financieele Dagblad. Hij ziet wel mogelijkheden voor de combinatie van Picnic met andere diensten. ‘Met die wagentjes kun je niet alleen boodschappen bezorgen.’

99 procent op tijd en correct
De ondernemers achter het nieuwe concept zijn ervan overtuigd dat hun logistieke opzet gaat werken. Muller: ‘Wij komen drie keer per week in jouw straat, op een vaste tijd. Voor de meeste mensen is dat prima.’ Zijn collega Joris Beckers: ‘Het is het taximodel tegenover de bus. Of de melkboer. Daardoor zijn onze kosten lager, kunnen we gratis bezorgen en ook nog eens heel precies. Als het de bus lukt om altijd bijna op de minuut nauwkeurig te rijden, waarom zouden wij dat dan niet kunnen. Wij streven naar 99 procent op tijd en correct. Bij andere partijen ligt dat tientallen procenten lager.’

Gemeenten bellen spontaan
De interesse voor Picnic is groot, al had de onderneming graag nog een paar weken in de luwte gewerkt. Het aantal testklanten in Amersfoort is gegroeid van 150 naar 250. Volgens de initiatiefnemers bellen gemeenten spontaan op met de vraag met de vraag wanneer de websuper daar ook van start gaat. De onderneming gaat echter pas in september officieel van start en wanneer er uitgebreid wordt, zeggen ze nog niet te weten. ‘Vergeet alsjeblieft niet: we zijn nog maar een kleine, beginnende supermarkt in Amersfoort’, aldus Beckers.

Reageer op dit artikel