nieuws

Heimweewinkel.nl naar Van Tol

Branche & Bedrijf

Heimweewinkel.nl naar Van Tol
Fotopersbureau Dijkstra

BODEGRAVEN – De Telegraaf heeft verkoopplatform Heimweewinkel.nl overgedaan aan Van Tol Retail in Bodegraven.

Van Tol was al sinds de start in 2011  achter de schermen actief betrokken als partnerleverancier. De Telegraaf wil zich nu meer concentreren op de core business.

Webshop

Heimweewinkel.nl is een webshop voor oer-Hollandse producten, bestemd voor Nederlanders in het buitenland. Bestellingen, uit een assortiment van honderden producten, worden binnen vier weken overal in de wereld afgeleverd. Het gaat veelal om merken die al twintig tot veertig jaar op de Nederlandse markt zijn, of soms nog veel langer, zoals Douwe Egberts, Calvé, Bolletje en De Ruijter.

Geëmigreerd

Commercieel directeur Michael van den Hurk: ‘De winkel is bedoeld voor geëmigreerde Nederlanders die al die producten van thuis zo missen, maar ook voor al die Nederlanders die zelf al zulke producten vanuit Nederland naar hun familie in het buitenland sturen en nu kiezen voor het gemak van een gespecialiseerde webshop. Drop, pindakaas, stroopwafels zijn erg populair, maar ook – heel opvallend – Conimex. Oosterse producten zijn wereldwijd bekend, maar veel Nederlanders zijn erg vertrouwd geraakt met de typische smaken van Conimex.’

Heimweewinkel bezorgt van Canada tot Australië, van Brazilië tot China.

Emotionele waarde

De webshop bevat nu zo’n zevenhonderd typisch Hollandse producten. Dat aantal wordt uitgebreid. , en dat aantal zal verder worden uitgebreid. Klanten bestellen gemiddeld twee keer per jaar en het aankoopbedrag per keer is relatief hoog. Van den Hurk: ‘Producten zijn ook niet belangrijk om hun voedingswaarde, maar vooral om hun emotionele waarde.’

Reageer op dit artikel