nieuws

Boodschapp groeit naar 10.000 producten

Branche & Bedrijf

Boodschapp groeit naar 10.000 producten

DOETINCHEM – Boodschapp, een applicatie voor de smartphone die direct laat zien hoe een product scoort ten opzichte van alternatieven binnen dezelfde productcategorie, wil voor het eind van het jaar zesduizend producten aan de database toevoegen. Momenteel zitten er vierduizend voedingsproducten in het bestand.

Daarvoor hebben de ontwikkelaars een strategische alliantie met een databasepartij afgesloten. Dat zegt Jeroen de Bakker, medeoprichter van Boodschapp, in een interview met Sprout.

Kleurcoderingen

De app, ontwikkeld voor iOs en Android, laat zien hoe een product scoort ten opzichte van alternatieven binnen dezelfde productcategorie. ‘Stel: je scant een doos met crackers van het merk LU, die laat zien welke crackers er nog meer in de supermarkt aanwezig zijn en maakt daarbij een vergelijking op basis van samenstelling van voedingsingrediënten en ook op basis van prijsniveau. We maken een vertaalslag voor de gebruiker door met cijfers en kleurcoderingen te werken. Groen betekent meer dan gemiddeld van iets, geel betekent gemiddeld en rood is minder dan gemiddeld. We laten daarmee zien welk product relatief gezonder is’, licht De Bakker toe.

500.000 consumenten

Boodschapp heeft nu 100.000 downloads. ‘Bij de introductie hebben we veel publiciteit gehad waardoor er in het begin heel veel downloads waren. Nu is het aantal downloads per dag constant rond de honderd. Eind 2013 hopen we zo’n 300.000 downloads te hebben. In 2015 hopen we dan 500.000 consumenten aan ons platform te hebben verbonden en winstgevend te zijn.’

Reageer op dit artikel