artikel

‘Plustoberfeest’ bij Plus Wallerbosch Geesteren

Branche & Bedrijf 763

‘Plustoberfeest’ bij Plus Wallerbosch Geesteren

GEESTEREN – Plus Wallerbosch in Geesteren daagt de klanten uit met een vlog- en fotoactie. Afdelingsverantwoordelijke Ivar Harmelink en ondernemer Michel Wallerbosch hopen tientallen vermakelijke, niet- alledaagse filmpjes te ontvangen.

De afgelopen weken kwam al een flink aantal vlogs binnen, zegt Ivar Harmelink, die bij Plus Wallerbosch verantwoordelijk is voor een aantal versafdelingen. Ze zijn een onderdeel van het zogenoemde Plustoberfeest, waarmee Wallerbosch in het Overijsselse Geesteren het in Oost-Nederland populaire Oktoberfest op eigen wijze invult. Gedurende een maand is het volop actie bij de winkel in het 5500 inwoners tellende dorp.

Vlogs als hoogtepunt van actiemaand

De videoblogs van de klanten moeten het hoogtepunt worden van de actiemaand. Thema is de Plus-slogan ‘Goed eten. Daar houden we van’. De supermarkt daagt klanten en straten en buurten uit de het thema in filmpjes en foto’s zo origineel mogelijk te benaderen. ‘Leef je uit, leg het vast. Laat ons lachen!’, luidt het credo. Onderwerpssuggesties zijn onder meer: ‘Overkokende maaltijden, het knettergekke recept van de buurvrouw en de buurman is een ei’.

Eieren kapotgeslagen

De eerste video’s zijn inmiddels binnen. Daaruit blijkt dat de filmmakers het advies ter harte hebben genomen. ‘Ze zijn best grappig’, zegt Harmelink, die al even heeft gekeken. Zo worden er door kinderen onder meer eieren kapotgeslagen op hoofden en doen ze op grappige wijze boodschappen bij de Plus-vestiging. Ook de eerste foto’s zijn amusant: ‘We hebben bijvoorbeeld een foto die letterlijk het gezegde ‘de hond in de pot vinden’ uitbeeldt.’

Mooie prijzen te winnen

Tijdens de finaledag op 11 november, in het lokale zalencentrum Kottink, worden alle filmpjes vertoond. De toeschouwers kiezen de uiteindelijke winnaar door stembordjes omhoog te houden. De deelnemers kunnen mooie prijzen winnen. De hoofdprijs is een bij Plus Wallerbosch te besteden feestbon van €500, nummers 2 en 3 krijgen respectievelijk €250 en €125. De prijs voor de leukste foto is een minuut gratis winkelen. Harmelink en Wallerbosch verwachten veel filmpjes en foto’s binnen te krijgen. De twee hebben al gehoord dat echt tientallen mensen bezig zijn met een filmpje of foto. ‘Het is hier nog echt een actief dorp met een actief verenigingsleven en dat praat zich rond. Dat stimuleert ook andere inwoners om mee te doen.’

Tob-munten bij elke €10 besteding

Voor de minder creatieve klanten is er een spaaractie met wekelijkse prijzen die uitmondt in een prijzenfestival op 11 november. Bij elke €10 krijgen klanten een blauwe Tob-munt. Naam en kleur zijn direct afgeleid van de munten die Duitsland tijdens de oktoberfeesten worden gebruikt. Bij bepaalde actieproducten zitten extra munten. ‘Dat doen we samen met leveranciers.’ Bij inlevering van 10 munten krijgen klanten een kanskaart. Daarmee zijn ze in de race voor weekprijzen, zoals popcornmachines, soepmakers en koffiemachines.

Duits broodje braadworst

Ook van deze actie gaan de echte hoofdprijzen er op 11 november uit. Het betreft prijzen zoals, fietsen, tv’s en spelcomputers. De winnaars worden live getrokken uit alle in oktober ingeleverde kanskaarten. Klanten die een prijs willen winnen, moeten bij de trekking aanwezig zijn. ‘Het zal dus wel erg druk worden’, verwacht Harmelink. Tussen de trekkingen van de hoofdprijzen door krijgen de bezoekers een drankje. ‘En een Duits broodje braadworst’, klinkt ondernemer Michel Wallerbosch op de achtergrond.

Ook afdelingen winkel mogen meedoen

Zelf peinzen Harmelink en zijn afdelingsteam ook over een filmpje. Ook de vier afdelingen – agf, vlees-kaas-vleeswaren, kw en kassa – mogen een vlog maken en kunnen prijzen winnen. ‘Voor een afdelingsuitje of -feestje.’ Bij Harmelink en zijn team borrelen de eerste ideeën al op. ‘Maar die vertel ik niet hier, anders leest een andere afdeling straks bij jullie in het blad wat wij van plan zijn.’

Reageer op dit artikel