artikel

Food Data: Plus als actiekanon

Branche & Bedrijf 1869

Food Data: Plus als actiekanon

Jan Brouwer tovert Plus sinds zijn aantreden in januari 2014 om tot een C1000 2.0. De groene formule heeft de rol van actiekanon overgenomen van de rode keten. Het is een veelgehoorde stelling in de branche, maar klopt die wel? Cijfers van prijsvergelijkingssite Yenom lijken de stelling feitelijk te onderbouwen. Niet alleen is het totale aantal aanbiedingen bij Plus sinds de komst van Brouwer flink gestegen, opmerkelijker nog is de explosieve stijging van scherpe acties.

Cijfers van prijsvergelijkingssite Yenom lijken de stelling feitelijk te onderbouwen. Niet alleen is het totale aantal aanbiedingen bij Plus sinds de komst van Brouwer flink gestegen, opmerkelijker nog is de explosieve stijging van scherpe acties. Uit cijfers van prijsvergelijkingssite Yenom.nl blijkt dat het aantal multibuy-aanbiedingen bij Plus sinds de komst van Brouwer gigantisch is gestegen.

In 2013, het laatste jaar voor het tijdperk Brouwer, eindigde de teller nog op 3119 aanbiedingen. Op dat moment een lichte stijging in vergelijking met een jaar eerder; toen waren het er 3050. In het eerste jaar van Brouwer groeide het aantal aanbiedingen weliswaar minimaal (3196), maar vervolgens ging het hard. In 2015 waren het er al 3642 en vorig jaar lanceerde Plus onder leiding van Brouwer er 3755. Op basis van het recente verleden verwacht Yenom.nl voor dit jaar uiteindelijk 3989 aanbiedingen.

Ontwikkeling multibuy-aanbiedingen per jaar bij Plus. Bron: Yenom

Lees hier het digitale nummer (alleen voor abonnees) >>>
Wordt abonnee van Distrifood >>>

Reageer op dit artikel