artikel

Selectie nominaties en winnaars

Branche & Bedrijf

De levensmiddelenfabrikanten die in aanmerking komen
voor de Foodmagazine Marketing Awards (voorheen Roka Marketing Awards) zijn
samengesteld op basis van drie selectiecriteria.

Welke bedrijven laten in de dertien categoriën de

grootste omzetgroei zien? Welke bedrijven hebben het afgelopen jaar de beste

innovaties gebracht? Welke bedrijven hebben in trade marketing de hoogste

waardering van de retail gekregen?

Vanuit deze nominaties (drie per categorie) wordt middels een enquête onder

supermarktondernemers de winnaar per categorie bepaald. Een topjury bepaalt uit

categorie-winnaars de overall-winnaar.

De winnaars

Agf en conserven: Unilever – Knorr Vie (beste intro)

Maaltijden, salades, vleeswaren, vlees, vis en vleesvervangers:

Campina – Valess (beste intro)

Kaas: Cono Kaasmakers – Beemsterkaas (sterkste groeier)

Zuivel, eieren en geelvetten: Campina Boordevol (beste

intro)

Brood en ontbijtproducten: Bake Five (beste trade marketing)

Diepvries: Dr. Oetker (sterkste groeier)

Bieren, wijnen en aperitieven: Heineken Brouwerijen – Heineken

Tapvat (beste intro)

Niet-alcoholische dranken: Friesland Foods – Appelsientje Mild

(beste intro)

Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker: Friesland Foods (beste

trade marketing)

Zoutjes en zoetwaren: Smiths Food Group (beste trade

marketing)

Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders: Verstegen – Verstegen

Kruidenmix (beste intro)

Drogmetica (Personal care): Procter & Gamble – Pampers

(sterkste groeier)

Schoonmaak- en wasmiddelen, onderhoudsartikelen: Unilever H&PC

(beste trade marketing)

De overallwinnaar van de Foodmagazine Marketing Awards 2006 is:

Unilever Bestfoods met Knorr Vie.

Het oordeel van de jury: ‘Met de introductie van Knorr Vie heeft Unilever

aangetoond ook in gezonde segmenten uitstekend te kunnen scoren. Weinig ruimte,

hoge omzet en goed rendement, de wens van iedere retailer bij elk nieuw product.

Unilever speelt hiermee in op actuele consumententrends, en voegt waarde en

marge toe. Gezondheid en gemak zijn hiermee heel knap ondergebracht bij een

eeuwenoude merknaam. Zonder meer de succesvolste introductie van

2005.’

Reageer op dit artikel