artikel

‘Labels met name geschikt voor ketens

Branche & Bedrijf

Vooral ketenbedrijven kunnen profiteren van
elektronische schaplabels. Met één druk op de knop is een centrale
prijswijziging immers direct actief in alle winkels. De labels zijn minder
geschikt voor franchisebedrijven.

Want in die situatie vraagt het systeem per winkel evenveel beheer als bij

een volledig ketenbedrijf. En dan is er meer kans op fouten, meent manager

Automatisering Albert Cornelisse van Hoogvliet. ‘Wij sturen het proces centraal

aan. Als in de keten ook andere mensen zich met de prijs gaan bezighouden,

ontstaat er een grotere kans op missers. En dat kan voor de klant vervelend

uitpakken.’

342.000 stuksHoogvliet was de eerste keten die op

grote schaal gebruik ging maken van elektronische schaplabels. Bij de 57

aangesloten winkels hangen nu circa 342.000 stuks. ‘We zijn nog altijd dik

tevreden over de resultaten, met name ook omdat de afgerekende prijs voor de

klant precies overeenkomt met de prijs aan het schap. Onze labels kennen

eveneens promotiemogelijkheden, maar die techniek zetten we niet breed in. We

gebruiken liever andere en meer opvallende middelen om een promotie onder de

aandacht van de klant te brengen, zoals een plafondhanger of

overzetlabels.’

Nieuwe labelsDe huidige generatie labels die Hoogvliet

nu aan het schap heeft hangen, voldoet aan de huidige formule-uitgangspunten,

hoewel Cornelisse zeker niet wil uitsluiten dat het op een zeker moment tijd

wordt voor een nieuwe versie of andere mogelijkheden om de prijzen te

communiceren. ‘Ook wij houden de ontwikkelingen in de

gaten.’

Reageer op dit artikel