artikel

Friesland Foods pakt Marketing Award

Branche & Bedrijf

SCHEVENINGEN – Friesland Foods heeft de Foodmagazine Marketing Award
2008 gewonnen. Het zuivelconcern sleept de prijs binnen voor zijn sterke
marketingprestaties en innovatiekracht, onder meer rond de introductie
van Chocomel Hot.

Friesland Foods pakt Marketing Award

Dat is donderdagmiddag bekendgemaakt bij de Haringparty van het Centraal

Bureau Levensmiddelen in Scheveningen. Friesland Foods is uit dertien

categoriewinnaars gekozen tot fabrikant met de beste

marketingprestaties. De jury bestond dit jaar uit Sander van der Laan

(AH), Arie de Wit (Schuitema), Kees de Kat (Laurus), Jacques de Korte

(Sperwer) en Wim Huinder (directeur Retail & Communicatie Consultancy).

Chocomel Hot

Chocomel Hot werd eerder al gekozen tot de op één na beste

introductie van 2007 met een weekomzet van 269.000 euro. Het product

moest alleen Coca-Cola Zero voor laten gaan. Ook internationaal valt

Chocomel Hot in de smaak. Bij de Sial d’Or Awards kwam Chocomel als

beste (zoete) kw-introductie ter wereld uit de bus.

Oordeel topjury

De topjury oordeelde gezamenlijk over Friesland Foods: ‘De introductie

van Chocomel Hot heeft, ondanks aanzienlijke productie- en

leveringsproblemen, absoluut waarde en onderscheidend vermogen

toegevoegd aan de categorie. Daarnaast is Friesland Foods bereid om

samen met de retailer, diep de diverse categorieën in te duiken en die

te voorzien van omzet- en rendementstoevoegende adviezen. Ook het

initiatief om het rendement in de slecht renderende categorie witmakers

(koffiemelk) op een hoger niveau te tillen middels nieuwe

verpakkingsformaten, wordt zeer op prijs gesteld.’ En: ‘Knap bedacht om

als een koekoek een ei in het nest van de Senseo te leggen. Het

Senseo-apparaat krijgt zo een toegevoegde gebruikswaarde.’

Categoriewinnaars

Agf en conserven:

Chiquita (Chiquita Mini’s)

Maaltijden, salades, vleeswaren, vlees, vleesvervangers:

Unilever Nederland Foods (Knorr Wereldgerechten)

Kaas:

Cono Kaasmakers (Beemster)

Zuivel, eieren en geelvetten:


href=”http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/campina-nederland/104/marketing-award-categorie-zuivel-eieren-en-geelvetten.html”

target=_blank>Campina (Optimel Control)

Brood en ontbijtproducten:

Peijnenburg’s Koekfabrieken (Wieger Ketelapper)

Diepvries:


href=”http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/dr-oetker-nederland-b-v-/103/marketing-award-diepvries.html”

target=_blank>Dr. Oetker Nederland (Casa di Mama)

Bieren, wijnen, aperitieven:


href=”http://www.distrifoodleveranciersgids.nl:80/artikel/heineken-nederland/100/marketing-award-categorie-bieren-wijnen-aperitieven.html” target=_blank>Heineken

Nederland (Wieckse Rosé)

Niet-alcoholische dranken:

Coca-Cola Nederland (Coca-Cola Zero)

Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker:

Friesland Foods (Chocomel Hot)

Zoetjes en Zoetwaren:

Mars Nederland (beste trade marketing)

Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders:

Verstegen (sterkst groeiende merk)

Drogmetica (personal care):


href=”http://www.distrifoodleveranciersgids.nl:80/artikel/procter-gamble-nederland-bv/101/marketing-award-categorie-drogmetica.html” target=_blank>Procter

& Gamble (Gillette Fusion)

Schoonmaak- en wasmiddelen, onderhoudsartikelen:


href=”http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/procter-gamble-nederland-bv/102/marketing-award-categorie-schoonmaak-en-wasmiddelen-onderhoudsartikelen.html”

target=_blank>Procter & Gamble (Dreft Machinevaatwas)

Reageer op dit artikel