artikel

Danone sleept Marketing Award binnen

Branche & Bedrijf

DOETINCHEM – Danone Nederland is de winnaar van de
Foodmagazine Marketing Award 2007. De foodgigant laat in Nederland een enorme
omzetgroei zien en focust zich met name op gezondheid. ‘Hierin is Danone zijn
tijd vooruit.’

Danone sleept Marketing Award binnen

Dat oordeelt de topjury van de FMA’s 2007, bestaande

uit commercieel directeur Sander van der Laan van AH, inkoopmanager Arie de Wit

van Schuitema TSN, directeur buying & merchandising Kees de Kat van Laurus,

commercieel directeur Sjaak de Korte van Plus Retail en Wim Huinder, directeur

Retail & Communicatie Consultancy.

Sterke marktgroei

Danone ontvangt de overall award voor zijn marketingprestaties van het

afgelopen jaar, met name voor de sterke marktgroei in 2006. Met een index van

122,4 is Danone het sterkst groeiende foodmerk in de Merken Top 100. Unilever is

met de winst in liefst vier van de dertien categorieën grootverdiener bij de

Foodmagazine Marketing Awards.

Categoriewinnaars:

The Greenery – Agf en conserven

Johma – Maaltijden, salades, vleeswaren, vlees en vleesvervangers

Campina Passendale – Kaas

Danone – Zuivel, eieren en geelvetten

Bake Five – Brood en ontbijtproducten

Unilever IC&FF – Diepvries

Inbev – Bieren, wijnen en aperitieven

Friesland Foods – Niet-alcoholische dranken

Douwe Egberts – Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker

United Biscuits – Zoutjes en zoetwaren

Unilever Nederland Foods – Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders

Unilever H&PC – Drogmetica

Unilever H&PC – Schoonmaak- en wasmiddelen,

onderhoudsartikelen

Reageer op dit artikel