Maurice de Jong
Redacteur
Maurice de Jong is redacteur bij Distrifood. Hij schrijft onder meer over formules, fabrikanten en websupers.

Redacteur
Maurice de Jong is redacteur bij Distrifood. Hij schrijft onder meer over formules, fabrikanten en websupers.
Ondernemerskoppel Richard en Olivia De Wolf-van Breugelen ambieerde aanvankelijk een verdubbeling van het aantal Albert Heijn-winkels van twee naar vier. De coronaperiode bracht echter een koerswijziging. Ze verkochten de supermarkt in Schiedam aan Europa Have en kiezen ervoor zich volledig te richten op hun zaak aan de Kleiweg in Rotterdam. Daar staat hun betrokkenheid bij de buurt centraal. Waarom veranderden de plannen en hoe kwam de multifranchiser in beeld als koper?
Wat betekent de aanstelling van de nieuwe ceo Jesper Højer voor de koers van Jumbo? Distrifood vraagt het retaildeskundigen Laurens Sloot en Paul Moers.
De Ondernemers Vereniging Jumbo (OVJ) is zeer te spreken over de aanstelling van de 'ervaren en ondernemende' ceo Jesper Højer. De Deen volgt per 1 januari interim-bestuursvoorzitter Tom Heidman op.
Ondanks een recente daling van de wereldmarktprijs voor cacao, blijven consumenten in de supermarkt fors betalen voor chocolade. Volgens onderzoek van de Rabobank zullen de prijzen niet meer terugkeren naar het niveau van 2021. Huismerken doen hier hun voordeel mee.
Heijdra Vleesvee begon in 2020 als duurzame rundvleesleverancier van Albert Heijn. Maar de veelbelovende samenwerking om kwalitatief Nederlands rundvlees op de kaart te zetten, liep spaak. In haar boek 'Op ons bord' legt boerin Anita Heijdra uit wat er allemaal misging. Ze spaart daarin de marktleider niet.
Ondernemers Bart te Plate en Robert Weges zijn de nieuwe eigenaren van het Plus-filiaal in Wijchen. Daarmee hebben ze nu drie winkels in de regio.
Klanten gaven in juli net iets minder geld uit aan levensmiddelen dan een jaar geleden, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Bijna 20 jaar geleden kocht Gertjan Nijhuis een 'blauwe winkel' van Albert Heijn in Utrecht. Inmiddels staan zijn kinderen klaar om hem op te volgen. Hoe lukt het hem wel om zijn bedrijf in de familie te houden en bijvoorbeeld gebroeders De Block niet?
Doede Simonides neemt de Plus in Jubbega over. Daarmee komt het aantal supermarkten van de ondernemer uit op drie.
Multifranchiser Edward Koornneef introduceert een exclusieve productlijn onder het label Koornneef Culinair, waarmee hij zijn focus op foodservice verder versterkt.