Maurice de Jong
Redacteur
Maurice de Jong is redacteur bij Distrifood. Hij schrijft onder meer over formules, fabrikanten en websupers.

Redacteur
Maurice de Jong is redacteur bij Distrifood. Hij schrijft onder meer over formules, fabrikanten en websupers.
Van Tol neemt de Coop in het Zuid-Hollandse dorp Hoogmade over. Per 1 juli exploiteert ondernemer Mark Vriesema de winkel, die hij overneemt van ondernemersstel Joanna Galling en Jan Willem Haaksman.
Met de aanstelling van de 'zeer intelligente en analytische' Margaret Versteden-van Duijn als ceo van Albert Heijn ligt verdere digitalisering en meer klantgerichtheid in het verschiet, blijkt uit een rondgang van Distrifood langs e-commercekenners en mensen die met haar samenwerkten.
Jumbo doet zijn filiaal aan de Slangenburg in Dordrecht over aan Albert Heijn.
Het bestuur en de ledenraad van de vereniging van AH-franchisers (VAHFR) kijkt uit naar de kennismaking met aankomend ceo Margaret Versteden-van Duijn die op 1 september aantreedt.
Fernando Livestro is per 28 april de nieuwe eigenaar van de Plus-winkel van Gerard en Jolanda van Soest in Soesterberg. Ook de tabaksspeciaalzaak van het echtpaar komt in zijn handen.
William de Block (70) en zijn broer Ed (68) nemen na bijna 40 jaar ondernemerschap bij Albert Heijn op 15 juni afscheid van hun supermarkt in Krimpen aan den IJssel. Ze hadden zich wel een ander einde van hun loopbaan gewenst. Een jarenlang slepend juridisch gevecht met Zaandam over erfopvolging laat diepe wonden na. Dit leidt ertoe dat Williams zoon Dave het stokje niet overneemt. 'Marit van Egmond had dit kunnen oplossen.'
De Coop-winkel van ondernemer Gert van der Haar verandert volgende maand in een Plus-filiaal.
Na een maandenlange sluiting vanwege een brand kunnen klanten vanaf vandaag weer terecht bij Albert Heijn Meijhorst in Nijmegen.
Supermarkten beginnen dit jaar met een omzetgroei die de 5 procent bijna aantikt. De omzet mag dan toenemen, de promotiedruk daalt juist. En dat is voor de eerste keer in vier jaar tijd, blijkt uit gegevens van marktonderzoeksbureau Circana. Wat verder opvalt, is dat diepvries maar blijft groeien.
Dat de nieuwe strategie van Jumbo, intern bekend als 'Gele helm', een succes kan worden, blijkt al na een week. Naast een aangescherpte koers timmert Jumbo ook stevig aan de weg met spaarprogramma Jumbo Extra's en wil het groeien met het nieuwe foodmerk Jumbo's.