nieuws

Picnic sluit exclusieve overeenkomst Nespresso

Assortiment 8996

Picnic sluit exclusieve overeenkomst Nespresso
Nespresso is vooralsnog alleen verkrijgbaar via speciale boutieks en Nespresso.com

AMSTERDAM – Picnic gaat een exclusieve samenwerking aan met Nespresso.

Dat zegt Picnic-oprichter Michiel Muller dinsdagochtend tegen Distrifood. De overeenkomst betekent dat Picnic de Nespresso-koffieproducten in zijn eigen webwinkel gaat verkopen. ‘Reken maar dat dit een enorm succes gaat worden.’

Wereldwijd eerste Nespresso-samenwerking

Het is wereldwijd voor het eerst dat Nespresso een dergelijke samenwerking aangaat, aldus Muller. ‘Voor hun is het ook spannend. Zij verkopen nu hun producten via onze infrastructuur. Dat is waar Picnic heen wil: dat onze infrastructuur meer en meer door derden wordt gebruikt. Voor Picnic is Nespresso de eerste grote internationale speler en we zullen dit gebruiken om ook andere retailers te zoeken die zo ons platform gebruiken.’

Nespresso-cups per sleeve bestellen bij Picnic

‘Klanten kunnen nu eenvoudig de Nespresso-producten bestellen tijdens het doen van hun boodschappen’, zegt Muller. ‘We beginnen met de meest populaire smaken. Die betreffen zo’n 90 procent van wat in Nederland wordt verkocht.’ Het gaat om drie espresso’s: Ristretto, Volluto en Arpeggio. Van de lungo’s neemt Picnic de smaken Linizio, Fortissio en Vivalto in het assortiment. Na de introductieperiode wordt bekeken of het leveren van het aantal koffievariaties wordt uitgebreid. De koffiecups zijn via Picnic per sleeve met tien cups te bestellen. Dit is anders dan via de officiële website van Nespresso, waar de klant minimaal 100 koffiecupjes in zijn winkelmand moet leggen voor gratis verzending. Bij de speciale Nespresso-boetieks kan de consument wel terecht voor kleinere aantallen.

Daniel Schneider van Nespresso (links) met Joris Beckers van Picnic. Foto: Picnic.

Klantvraag

De reden voor Picnic om de Nespresso-producten toe te voegen aan het assortiment, is volgens Muller klantvraag. Klanten van de onlinesuper hebben het zowel als productsuggestie ingevuld en ze zoeken er veel naar in de zoekbalk. Zij kunnen dinsdagochtend al bij Picnic terecht voor Nespresso-cups. Ook verkoopt Picnic een recycle bag (€0,05). Eenmalig krijgen klanten gratis Cantuccini-koekjes bij hun Nespresso-bestelling, zo lang de voorraad strekt. Mensen die al een account hebben bij Nespresso, kunnen deze in de Picnic-omgeving koppelen om de gebruikelijke voordelen te krijgen.

Picnic verzorgt logistieke verwerking

Nespresso laat in zijn schrijven weten dat Picnic alleen de e-fulfilment, dus de logistieke verwerking van de koffie verzorgt en het innemen van gebruikte capsules. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso.

Reageer op dit artikel