nieuws

Picnic: ‘Al 1500 Nespresso-recyclebags’

Assortiment 888

Picnic: ‘Al 1500 Nespresso-recyclebags’

AMSTERDAM – In een week tijd hebben Picnic-klanten al 1500 Nespresso-recyclezakken gekocht.

Dat zegt Michiel Muller donderdag tegen Distrifood. Ook zijn er al veel klanten die volle zakken hebben meegegeven aan de Picnic-koerier.

Muller: ‘Waanzinnig populair product’

Picnic heeft sinds 12 november van dit jaar Nespresso-producten in het assortiment. ‘Het is een waanzinnig populair product’, zegt Muller. ‘Nespresso staat al meteen in de top 20 van onze meestverkochte producten, tussen de paprika en broccoli, dat soort producten.’

Nespresso-cups recyclen

De plek in de top20 is niet met één Nespresso-product bereikt, maar met het totale aanbod. Dat bestaat uit zes smaken koffie en de recyclebag waarin klanten hun gebruikte koffiecups kunnen terugsturen ter recycling. Muller: ‘Returnen zit in het systeem bij de Nespresso-gebruiker, maar dat kostte voorheen moeite. Nu geven ze het mee aan onze koerier. In onze hub staat een speciale container voor de zakken. De eerste hub heeft de container al helemaal vol. Het is echt gigantisch, dat had ik ook niet verwacht, hoor.’ Volle containers worden opgehaald door Nespresso, dus logistiek gezien ervaart Muller geen problemen.

‘50% koffiecups al Nespresso’

De populariteit van de Nespresso-producten bij Picnic-klanten komt niet onverwachts, aldus Muller. ‘4500 mensen hadden de producten het afgelopen jaar aangevraagd. En we kunnen zien wat mensen in de app zoeken, dus we wisten dat Nespresso populair is. Inmiddels is 50 procent van elke verkochte koffiecup al van Nespresso.

Assortiment 5 minuten offline

De populariteit heeft ook een keerzijde. Zo werd het woensdag direct opgemerkt door een klant toen de producten ‘Uit het assortiment’ waren. Picnic-woordvoerder Romke Spierdijk reageerde op vragen van Distrifood, met de melding dat het om een storing van een paar minuten ging, die inmiddels was opgelost. Ook Muller weet ervan: ‘Het is een technisch verhaal, maar aan de achterkant waren we iets aan het veranderen. Hiervoor moest het assortiment 5 minuten offline. Dat viel gelijk op bij een paar klanten.’

Reageer op dit artikel