nieuws

Superunie breidt Bonbébé uit met non-food

Assortiment 1751

Superunie breidt Bonbébé uit met non-food

BEESD – Superunie breidt het assortiment van babymerk Bonbébé flink uit met non-foodproducten als luiers, billendoekjes en verzorgingsproducten. Daarbij gaan de producten van Bumblies over in Bonbébé.

De lijn van babyproducten bestond al uit onder andere maaltijdpotjes, fruithapjes en diksap en wordt nu verbreed met deze nieuwe non-foodproducten. Superunie lanceert het merk opnieuw, waarbij het een nieuwe stap zet op het gebied van plasticreductie. Met de uitbreiding van het assortiment wordt Bonbébé volgens Superunie het meest uitgebreide babymerk in de supermarkt, stelt de inkooporganisatie in een persbericht.

Verduurzaming is belangrijk thema

Superunie meldt dat de kwaliteit van het Bonbébé-assortiment sterk is verbeterd. Zo zijn de ingrediënten in fruit- en menupotjes, fruithapjes, pap en diksap volgens de inkooporganisatie van betere kwaliteit en voortaan biologisch. ‘Daarnaast is verduurzaming van de verpakkingen een belangrijk thema. Zo is de verpakking van Bonbébé luiers en flessen van verzorgingsproducten dunner en worden de flessen vanaf nu gemaakt van gerecycled plastic’, aldus Superunie.

Vernieuwingen zorgen voor reductie plastic

Deze vernieuwingen zorgen volgens de inkoper voor een reductie van circa 5.000 kg plastic op jaarbasis en 70 procent minder CO2-uitstoot. Deze besparing is volgens Superunie te vergelijken ‘met het energieverbruik voor het opladen van 3.600.000 babyfoons. Hiermee levert Bonbébé een bijdrage aan een duurzamere toekomst.’

Reageer op dit artikel