nieuws

AH legt Bloomon-boeketten in schap

Assortiment 1708

AH legt Bloomon-boeketten in schap
Foto: Albert Heijn

ZAANDAM – Albert Heijn test de verkoop van boeketten van bloemenbezorger Bloomon.

De test gaat vier weken duren en vindt plaats in vier winkels: Albert Heijn Eemplein in Amersfoort, Albert Heijn XL op het Gelderlandplein in Amsterdam, Albert Heijn Valkeniersplein in Breda en Albert Heijn Stadsbrink in Wageningen. Het doel van de test is volgens de marktleider om te bepalen of klanten behoefte hebben aan de Bloomon-boeketten in de supermarkt. Constantijn Ninck Blok, versdirecteur bij AH: ‘We zijn trots op ons brede en kwalitatieve assortiment bloemen onder ons eigen merk. We denken dat Bloomon het A-merk is onder de bloemen en maken nu de stap om te testen of het toevoegen van dit merk ons aanbod verrijkt.’

Small en medium Bloomon-boeket

De boeketten van Bloomon, een bloemenbezorger die klanten ook bloemabonnementen laat afnemen, zijn in de vier winkels te koop van donderdag tot en met zondag. AH verkoopt een small en medium Bloomon-boeket en twee vazen van het merk. Het kleine boeket is beschikbaar voor €19,95 en het middelgrote voor €23,95. De prijzen zijn volgens de supermarktformule gelijk aan de online Bloomon-prijzen. Over een maand wordt de test geëvalueerd en bepaald of en hoe er een vervolg komt.

Fair share AH gedaald naar 93

Albert Heijn heeft zijn fair share in bloemen en planten dit jaar zien dalen van 100 naar 93 (MAT Q2 2019). Dat blijkt uit de recente cijfers van onderzoeksbureau GfK voor het Versrapport. Dit cijfer betekent dat AH 7 procent minder bloemen verkoopt dan op basis van het marktaandeel kan worden verwacht. AH staat ermee op een zevende plaats van alle ketens. Deen (249), Spar (189) en Aldi (158) scoren de hoogste fair shares in deze categorie.

Reageer op dit artikel