nieuws

Plus stimuleert groentenconsumptie met actie

Assortiment 1632

Plus stimuleert groentenconsumptie met actie

UTRECHT – Plus stimuleert met de actie ‘Snoep Goed’ de groentenconsumptie door de dag heen.

Het gaat daarbij om een assortiment snoepgroenten voor bij het ontbijt, tijdens de lunch of tussendoor. Plus presenteert de snoepgroenten in zakjes in plaats van emmers. Dit bespaart jaarlijks 23.000 kilo plastic, aldus de supermarktketen op zijn website.

Kiezen voor een gezond tussendoortje

Plus stelt dat de vakantie weer voorbij is ‘en dus worden er volop lunchboxen, broodtrommels en snackdoosjes gevuld’. Plus wil met zijn, deels nieuwe, assortiment snoepgroenten het voor consumenten makkelijker maken om voor een gezond tussendoortje te kiezen. Het assortiment bestaat uit (biologische) snoeptomaatjes, mini paprika’s, radijsjes, snackworteltjes en snackkomkommers.

Minder en duurzaam verpakken een ‘continu proces’

Naast het stimuleren van de consumptie van groenten door de dag heen, wil Plus volop inzetten op minder en duurzamer verpakken. De plastic emmers voor snacktomaten zijn daarom vervangen door sta-zakken. Volgens Plus is minder en duurzaam verpakken een continu proces. Zo ziet de organisatie nog kansen in de overstap naar sta-zakken naar 100 procent rPET en het verduurzamen van de kilo-emmer voor snacktomaten.

Bewuster en gezonder kiezen

Plus wijst erop dat steeds meer consumenten gezonder willen eten en hen te willen helpen met het ontwikkelen van een gezondere leefstijl en het makkelijker maken om bewust te kiezen. Dit zegt de supermarktorganisatie bijvoorbeeld te doen ‘met structurele prijsverlagingen voor een selectie alledaagse groenten en fruit. Daarnaast zegt de discounter veel aandacht te besteden aan het belang van goed ontbijten en een dagje zonder vlees. Plus stelt bovendien continu de productsamenstelling van de huismerkproducten te verbeteren door minder gebruik van suiker, verzadigd vet en/of zout.

Introductie van caloriemeter, suikermeter en vezelmeter

Tot slot wijst Plus er onder meer op als eerste in Nederland een caloriemeter bij alle niet-alcoholische koude dranken, een suikermeter bij ontbijtgranen en een vezelmeter bij brood te gebben geïntroduceerd. De inhoud van blikjes frisdrank is aangepast van 330 naar 250 ml, aldus de supermarkt.

Reageer op dit artikel