nieuws

Albert Heijn innoveert fors in koffie en thee

Assortiment 11584

Albert Heijn innoveert fors in koffie en thee
Foto's: Albert Heijn

ZAANDAM – Albert Heijn heeft het koffie- en theeschap met een fors aantal nieuwe producten uitgebreid.

Met de 139 nieuwe producten speelt de marktleider naar eigen zeggen vooral in op groeisegmenten. Zo biedt Albert Heijn ‘de meeste keuze in capsules’ die geschikt zijn voor een Nespresso-machine. Die melding staat op grote borden boven de koffiecupjes in de supermarkt. De borden moeten de klant overigens vooral helpen bij hun navigatie. Om diezelfde reden is het koffieschap verreikt met een smaakwijzer. Op basis van eigen klantonderzoek bleek namelijk dat mensen hun koffiekeuze baseren op smaak, intensiteit en duurzaamheid.

Caffè Gondoliere

De innovaties zijn verdeeld over eigen merk (AH Excellent en AH Biologisch), A-merken en Prijsfavorieten. Ook van die laatste, onder de naam Caffè Gondoliere, is koffie beschikbaar voor alle zetmethoden. Bij de A-merken gaat het bijvoorbeeld om Australian-thee – binnenkort ook beschikbaar bij Sligro – en Starbucks-koffiecupjes. Verder ligt een nieuw koffieconcept van Fairtrade Original exclusief bij AH. Het gaat om Community Coffee, direct van de boer.

Traceerbaarheid en oorsprong

‘In de wereld van koffie en thee zien wij dat onze klanten het belangrijk vinden om te weten waar hun koffie en thee vandaan komt’, aldus Albert Heijn in een persbericht. De keten communiceert daarom duidelijk over het voeren van duurzaamheidskeurmerken. ‘Albert Heijn verwacht dat de komende jaren de vraag naar 100 procent gecertificeerde producten verder zal toenemen en streeft al jaren naar een duurzaam koffie- en thee-aanbod.’ Het grootste gedeelte van het assortiment is inmiddels al gecertificeerd.

Reageer op dit artikel