nieuws

AH haalt 30 procent suiker uit drop en snoep

Assortiment 5679

ZAANDAM – Albert Heijn heeft drop en snoep op de markt gebracht dat 30 procent minder suiker bevat. Daarnaast breidt de marktleider het assortiment suikervrije producten uit. 

AH haalt 30 procent suiker uit drop en snoep

Het gaat in totaal om zeven nieuwe huismerkproducten waar de suikerreductie is doorgevoerd: AH Muntendrop, AH Honingdrop, AH Dropbolletjes, AH Dropfruitduo’s, AH Winegums, AH Snoepkikkers en AH Marshmallows. De suikerreductie betekent niet dat Albert Heijn zoetstoffen heeft toegevoegd, benadrukt de keten. ‘Het snoep is nog voldoende zoet, maar met minder suiker juist iets fruitiger van smaak. In plaats van suiker is een natuurlijk extract van de cichoreiwortel gebruikt die de helft van het aantal calorieën van suiker geeft. Hierdoor bevat dit snoep en de drop 30 procent minder suiker en 15 procent minder calorieën dan de standaard receptuur.’

Suikervrij

Albert Heijn breidt ook het suikervrije assortiment uit. Zo zijn er suikervrije winegums, fruitgums, zoete knoopjesdrop en salmiak knoopjesdrop onder het eigen huismerk in de winkels te vinden. De marktleider zegt dat klanten het waarderen dat Albert Heijn zijn producten minder ongezond maakt en vernieuwt. ‘Het afgelopen jaar hebben we het verantwoord aanbod al vergroot en we introduceren volgende week ons eigen merk drop en snoep met 30 procent minder suiker. We zien dat hier steeds meer vraag naar is’, wordt Gert Zwitser, lead category Zoetwaren, geciteerd in een persbericht.

Geen toegevoegde suiker in appelmoes

Begin juni berichtte Albert Heijn dat bij negen appelmoesproducten van zijn eigenmerk geen suiker meer wordt toegevoegd. Op jaarbasis moet dat 4,5 miljoen suikerklontjes schelen, aldus de formule toen.

Reageer op dit artikel