nieuws

AH en Coop winnen Vriesvers winkelwedstrijd

Assortiment 2342

AH en Coop winnen Vriesvers winkelwedstrijd
AH Huissen, winnaar Vriesvers winkel 2019 in de categorie groter dan 1000 vierkante meter. Foto: VriesVers Platform

HILVARENBEEK – Coop Nijmegen Burghardt van den Berghstraat en Albert Heijn Huissen zijn de winnaars van de verkiezing ‘Vriesvers Winkel van het Jaar 2019’.

Dat is donderdagavond bekendgemaakt in de Hilvaria Studio’s in Hilvarenbeek, dat dit jaar het decor was van het jaarlijkse Vriesvers Winnaar Event. Voor de negende keer werden door het VriesVers Platform de supermarkten met de beste Vriesvers-afdeling bekroond.

Twee categorieën vriesvers winkels

Waar andere jaren drie supermarkten, afhankelijk van hun oppervlakte, met een prijs aan de haal gingen, waren dat er dit jaar twee. In de categorie winkels tot 1000 vierkante meter is Coop Nijmegen Burghardt van den Berghstraat de beste. Het filiaal hield Coop Spithorst Norg en Boon’s Markt Ridderkerk achter zich. Twee supermarkten die vorig jaar in omgekeerde volgorde ook al bij de laatste  drie eindigden, toen in de categorie tot 700 vierkante meter.

AH Huissen

In de strijd bij de grootste winkels, die boven de 1000 vierkante meter gaat, net als vorig jaar met de AH XL in Eindhoven, opnieuw een winkel van de marktleider er met de hoofdprijs vandoor. AH Huissen, van multi-franchiser Hans Geveling neemt de hoofdprijs mee naar huis. De plekken twee en drie zijn respectievelijk voor een van de winkels van Plus Pel ’t Lam in Dordrecht en voor AH Stationskwartier Kampen van multi-franchiser Jan Bun, zo oordeelden de vak- en consumentenjury.

Beste producten in vriesvers

Naast prijzen voor de beste winkels werden er tijdens het winnaarsevent ook prijzen uitgereikt voor de Vriesvers-producten van het jaar. In de categorie beste A-merk won New Forrest met Kwekkeboom Oven & Airfryer Old Amsterdam Bitterballen. In de categorie Huismerk was er dit jaar voor het eerst in negen jaar, sprake van een Consumentenprijs én een Vakjuryprijs. Bij de Huismerk Consumentenprijs ging Plus met haar Klaverland Oven Kaassoufflés er met de titel vandoor. De Vakprijs, gejureerd door marktondezoekers GfK en IRi en POS-Tuning, was voor de Albert Heijn Magische Chocolade Bombe. Onder meer impulswaarde, rotatie en omzet was ‘een bom’ tijdens de feestdagen, aldus de jury.

 

Reageer op dit artikel