nieuws

Wijnen Plus en Hoogvliet winnen PLMA-prijs

Assortiment 3586

Wijnen Plus en Hoogvliet winnen PLMA-prijs
Archieffoto - Wijn bij Plus

AMSTERDAM – Wijnen van Hoogvliet (A la Carte) en Plus (Deetlefs) hebben een PLMA packaging award gewonnen.

De prijswinnaars zijn maandagmiddag bekendgemaakt tijdens het World of Private Label-seminar van de Private Label Manufacturers Association (PLMA), meldt wijnbedrijf LFE, producent van de winnende Plus- en Hoogvliet-wijnen. Dennis Wissink, shopper-marketeer bij LFE: ‘Het wijnschap bestaat uit veel verschillende soorten wijn en het is lastig opvallen in de categorie. Ook voor de shopper is het moeilijk om een keuze te maken. Het label is hét belangrijkste touchpoint voor shoppers.’

Wijnlabel

Met name A la Carte van Hoogvliet heeft naar zijn weten gewonnen door het sterke label. ‘Het ontwerp van het label is in lijn met de naam. Dat heeft voor dit merk zeker bijgedragen’, zegt Wissink. ‘Bij Deetlefs denk ik dat de duidelijkheid en leesbaarheid van het label belangrijke factoren zijn voor de prijs. En het gebruik van kleur in de dop, om op te vallen.’ De winnende wijnen zijn sinds medio 2018 beschikbaar bij de twee supermarktketens. Deetlefs is bij Plus verkrijgbaar voor €5,99 en A la Carte voor €4,99 bij Hoogvliet. Op vragen over de award wordt niet inhoudelijk gereageerd door Hoogvliet. Vanuit Plus is op het moment van schrijven van dit bericht nog geen reactie ontvangen.

‘Gebruik prijs in communicatie’

Volgens Wissink doen Hoogvliet en Plus er goed aan om over de prijs te communiceren met klanten: ‘Communiceren over prijswinnende wijnen geeft shoppers houvast en geeft de retailer de mogelijkheid om een wijn extra in de spotlights te zetten.’

Private Label Manufacturers Association (PLMA)

PLMA 2019 vindt plaats in de Rai Amsterdam op 21 en 22 mei 2019. Het is een beurs van de Private Label Manufacturers Association die retailers en fabrikanten bij elkaar brengt voor het creëren van nieuwe producten en ideeën. Voor de wijn-awards maakten in totaal 350 privatelabel-wijnen kans, zegt Wissink, van veertig retailers uit elf landen. De wijnen zijn verdeeld in 25 categorieën en beoordeeld door een jury bestaande uit wijnexperts, wijnjournalisten, sommeliers en retailexperts.

Reageer op dit artikel