nieuws

Superunie lanceert vervolgcampagne G’woon

Assortiment 1318

Superunie lanceert vervolgcampagne G’woon

BEESD – Superunie lanceert een vervolgcampagne voor G’woon, het eigen merk. De nieuwe campagne richt zich op de kwaliteit van de producten zoals smaak en kwaliteit maar ook de maatschappelijk verantwoorde productie ervan.

De campagne start met drie nieuwe tv-commercials van 30 seconden. Later gevolgd door een landelijke activatie.  De commercials benadrukken onder andere de keurmerken van bijvoorbeeld Beter Leven Keurmerk en Fair Trade in het G’woon-assortiment. Superunie stelt daarbij dat die meerwaarde ‘tegen een g’woon goede prijs’wordt aangeboden. In de eerste drie commercials worden de kwaliteit en scherpe prijs van chocola, granola en soep belicht. De pay-off ‘Nederland houdt van g’woon’, die in de introductiecampagne van g’woon werd geïntroduceerd, blijft behouden.

GUC Agency bureau achter de campagne

Manon Daggers, Program Director Marketing en verantwoordelijk voor MarCom bij Superunie: “Voor onze merken waren we op zoek naar één bureau, dat voor de verschillende merken op verschillende disciplines met ons mee kan denken. We hebben voor GUC Agency gekozen, omdat het bureau enerzijds thema en activatie in een lijn weet te brengen en anderzijds alle disciplines als tv, digital, activatie, shopper marketing en social onder een dak heeft. Met deze keuze kunnen we samen invulling geven aan onze ambities. Zowel met grote campagnes voor onze grote merken als aan wat meer pragmatische activiteiten”.
De campagne werd geproduceerd in samenwerking met MacGyver (regisseur: Anne de Clercq) en MacLoud

Vervanging van Markant en Perfekt

Gewoon werd in 2016 geïntroduceerd als vervanging van het Markant en Perfekt-merk dat verschillende Superunie leden voerden. Coop was de eerste keten die ermee naar buiten trad.

Zie hieronder de commercials

Reageer op dit artikel