nieuws

Marqt voegt 360 gemaksproducten toe

Assortiment 882

Marqt voegt 360 gemaksproducten toe

AMSTERDAM – Duurzame supermarktketen Marqt heeft meer dan 360 nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd. Een deel ervan is ‘voor gezond gemak’.

Dat meldt Marqt in een persbericht. Het gaat om producten die enerzijds voor gemak zorgen en anderzijds de klant helpen bij het maken van de gezonde keuze. De producten, waaronder carpaccio van biologische bieten, groenterijst van een mix van rode en gele biet, bloemkool en broccoli en groente-ontbijt voor onderweg, bevatten zo min mogelijk toevoegingen. Ook zijn de producten zo min mogelijk bewerkt, aldus Marqt. Voor de selectie is gekeken naar een groot aantal criteria op het gebied van mens, natuur, milieu en dier. Het streven van de keten is om de hele voedselketen te veranderen, zegt directievoorzitter Joost Leeflang in het persbericht.

‘Gezonde keuze gemakkelijk maken’

Marqt legt met deze vernieuwing de nadruk groente, vegetarische, verse maaltijden, brood en plantaardige zuivel. ‘Leidend was dat we de gezonde keuze gemakkelijk maken. Ons aanbod in groentegemak is flink uitgebreid. In ons kaasschap ligt buffelmozzarella die gemaakt wordt in Twente en een mooie lijn veganistische kazen. En aan ons broodassortiment voegden we een complete volkorenlijn toe. Met bijvoorbeeld het maisvolkorentarwebrood stimuleren we klanten om meer vezels te eten’, zegt hoofd assortiment Harald Lek. ‘En natuurlijk hebben we ook aan de guilty pleasures gedacht.’ Lek doelt op duurzame chocozeiltjes van Chocolatemakers en karamel-pecannoot-tartelettes.

Verhalen achter de producten in campagne

Om het nieuwe assortiment ‘te vieren’ heeft de retailer een campagne gelanceerd waarin de verhalen achter de producten een podium krijgen. De campagne is vanaf deze week te zien op abri’s in de winkelregio’s en krijgt zichtbaarheid online en in de winkels.

Nog steeds geen winst

Bio-supermarkt Marqt maakt overigens na tien jaar nog steeds geen winst. En dat terwijl de consument al zeven jaar op rij meer geld uitgeeft aan duurzaam geproduceerd voedsel.

Lees ook: Zeven vragen aan Marqt-topman Leeflang

Reageer op dit artikel