nieuws

RTL onthult: Lidl-pils komt van Bavaria

Assortiment 33672

RTL onthult: Lidl-pils komt van Bavaria

HILVERSUM – Lidl’s nieuwe biermerk Kordaat wordt gebrouwen door Bavaria. Het merk werd afgelopen zondag gelanceerd als vervanger van Argus-pils.

Met die onthulling komt RTL-Z. De zakenzender dook in de achtergrond van het nieuwe pilsmerk Kordaat, nadat dit zondag groots en enigszins mysterieus werd aangekondigd door Lidl via een commercial op primetime op diverse zenders.

Onduidelijkheid over verkoper Kordaat

Volgens de zender werd in het reclamespotje en op de abrireclame niet duidelijk waar het bier te koop was. Via Google is echter snel duidelijk dat het om Lidl gaat. Lidl-woordvoerder Sascha van der Helm legt aan RTL-Z uit waarom de discounter zich zo terughoudend opstelt in de reclame-uitingen. Volgens haar moet alle aandacht naar het nieuwe biermerk gaan. ‘Eerst het merk vestigen, dan pas de link leggen’, wordt ze geciteerd.

Bavaria brouwt Lidl-bier

RTL-Z maakte vervolgens een rondje langs enkele bierbrouwers, om te achterhalen wie van hen het huismerkpils brouwt. Grolsch en Amstel zijn het niet en Hertog Jan evenmin. Bij Bavaria, dat diverse huismerkbieren brouwt, wil woordvoerder Rinske van den Bos niet bevestigen of ontkennen dat Bavaria ook dit bier produceert. ‘Je moet een goede onderzoeksjournalist zijn om er achter te komen’, zegt ze tegen de RTL-verslaggever. Die komt daar vervolgens binnen één telefoontje toch achter, aangezien Lidl zelf beaamt dat Bavaria de brouwer achter Kordaat is.

Paul Moers: ‘Echt superorigineel’

Een krat Kordaat (24 flesjes) kost ongeveer €6,50 en het bier heeft een alcoholpercentage van 4,8 procent. Deskundige Paul Moers toont zich tegenover RTL enthousiast: ‘Ik vind het superorigineel. Echt weer Lidl die op een eigenzinnige manier zijn dingen probeert te doen. Mensen moeten de moeite doen om erachter te komen wat het is. Straks staan mensen Kordaat te zoeken bij Albert Heijn of Jumbo, die winkels moeten ‘nee’ verkopen. Dat is prachtig!’

Zie ook: Bavaria neemt Bier & Co over

Reageer op dit artikel