nieuws

Jumbo voegt 200 nieuwe wijnen toe

Assortiment 1410

Jumbo voegt 200 nieuwe wijnen toe

VEGHEL – Jumbo introduceert dit najaar 200 nieuwe wijnen. Klanten kunnen ze vanaf deze week met 25 procent korting proberen.

Nieuw is ook de Wijnvinder, waarbij klanten hulp krijgen bij hun selectie. Door een aantal vragen te beantwoorden over de gelegenheid en gewenste smaak, krijgen Jumbo-appgebruikers sinds woensdag hulp bij hun wijnkeuze. De Wijnvinder is gelanceerd om de introductie van 200 nieuwe wijnen te ondersteunen. Bart Schilperoort, lead assortiments-manager wijn bij Jumbo, zegt bij de keuze vooral gekeken te hebben naar prijs-kwaliteitverhouding. ‘Daarnaast keken we naar labelling. Klanten baseren hun keuze op prijs en etiket. Samen met de wijnhuizen ontwikkelden we heel moderne of juist klassieke etiketten.’

Kleine flesjes tot bag-in-box

Schilperoort: ‘In Jumbo Foodmarkt liggen alle wijnen, van kleine flesjes tot bag-in-box en van goedkope wijn tot ‘echte’ wijn, van hoge klasse. Verder kijken we per winkel welke selectie van het assortiment in het schap komt. Per saldo ligt er niet méér wijn in de winkels dan voorheen.’

Exclusief verkrijgbaar

De 200 wijnen zijn exclusief verkrijgbaar bij Jumbo. Schilperoort: ‘Of die exclusiviteit uniek is, durf ik niet te zeggen. Maar we zijn er trots op. Ook ben ik trots op de samenwerking met het Spaanse wijnhuis Flor de Zálin. Dit familiebedrijf heeft kwaliteit hoog in het vaandel. We hebben twee rode, twee witte en een rosé wijn van ze in het assortiment voor slechts €4,99. Ik denk dat dit een heel interessante wijn gaat worden voor onze klanten.’ In de hogere prijsklasse ziet Schilperoort kansen voor de Australische wijnen van Trentham Estate. ‘Daarnaast hebben we flink uitgebreid op Chileense wijnen van Terrapura. Chili is een populair wijnland voor Nederlanders.’

Prijs-kwaliteit

De vernieuwing is een jaar geleden in gang gezet door een team van vier personen. ‘De opdracht was om het wijnassortiment onder de loep te nemen. We kwamen er al snel achter dat we flinke stappen moesten zetten op prijs-kwaliteitverhouding.’ De wijnen liggen sinds week 38 in de winkels, maar de officiële introductie begint deze week. ‘De herfst is daar een mooi moment voor’, zegt Schilperoort. Klanten krijgen vier weken lang 25 procent korting op alle nieuwe wijnen. Daarnaast kunnen winkels met hulp van het hoofdkantoor proeverijen organiseren.

Zie ook: Jumbo voegt exclusief visassortiment toe

Reageer op dit artikel