nieuws

Bol.com stapt in drankverkoop

Assortiment 1566

Bol.com stapt in drankverkoop

UTRECHT (ANP) – Bol.com verkoopt vanaf woensdag ook drank. Klanten kunnen via de site duizenden producten kopen, zoals wijn, speciaalbier en sterke drank.

Het drankenassortiment dat de Ahold Delhaize-dochter aanbiedt, wordt uitsluitend geleverd door het verkopersnetwerk van Bol.com. Klanten bestellen rechtstreeks bij deze derde partijen, gespecialiseerde partners zoals Belgian Beer Factory, Tasting Collection en Okhuysen. Ook het assortiment van Gall & Gall en de bier- en wijnboxen van AH.nl zullen te verkrijgen zijn via Bol.com. Voor Gall & Gall betekent dit een tweede route naar de klant. Klanten kunnen al online bestellen bij de slijter zelf en krijgen hun bestelling dan via AH.nl geleverd. Het aanbod van dranken bestaat uit wijn, speciaalbier, alcoholvrije wijn en speciaalbier en sterke dranken, zoals whisky, likeur, rum en gin. Daarnaast biedt Bol.com ook bijbehorende accessoires, zoals glazen, koelers en karaffen, aan.

Gespecialiseerde kennis

Bol.com kiest ervoor om met partners te werken vanwege de gespecialiseerde kennis die drankverkopers hebben, zegt cco Margaret Versteden. ‘Wij realiseren ons heel goed dat het verkopen van dranken een specialisme is en dat het vraagt om een uitgebreide kennis van het assortiment. We hebben er daarom voor gekozen samen te werken met een selectief aantal gespecialiseerde partners.’

Leeftijdscontrole

Het platform, dat eigendom is van Ahold Delhaize, zegt dat bij aflevering van de drank aan de deur wordt gecontroleerd of de koper wel 18 jaar of ouder is. ‘Voldoe je niet aan de leeftijd? Dan zijn ze genoodzaakt om het pakketje weer mee terug te nemen’, staat in een melding die consumenten op de site te zien krijgen als ze alcoholhoudende drank bestellen.

Bespaar Continu

Bol.com lanceerde vorig jaar ook al de service Bespaar Continu. Daar kunnen klanten in abonnementsvorm bulkproducten kopen, zoals shampoo, luiers en toiletpapier, soms met flinke kortingen, en thuis laten bezorgen. Bespaar Continu werkt met A-merken, als Pampers, Robijn, Page en Nivea, en telt enkele duizenden sku’s. ‘Met de introductie van Bespaar Continu geven we vanuit Bol.com een nieuwe impuls aan online winkelen. We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen’, zei  Huub Vermeulen van Bol.com destijds.

Reageer op dit artikel