nieuws

Huismerk van Jumbo bestaat tien jaar

Assortiment 1343

VEGHEL – Supermarktketen Jumbo meldt dat het eigen huismerk deze week exact tien jaar bestaat. In 2008 stroomden de eerste producten onder het Jumbo-huismerk de schappen in ter vervanging van het toen nog gangbare private label O’Lacy.

Huismerk van Jumbo bestaat tien jaar

‘Tien jaar geleden gaf Jumbo het startsein voor de introductie van haar eigen huismerk en het eerste verpakkingsdesign. Dit heeft sindsdien een snelle groei doorgemaakt en telt nu bijna 9000 producten’, zo omschrijft de supermarktformule de ontwikkeling die het bedrijf heeft doorgemaakt. ‘Van de bekende dagelijkse boodschappen tot vernieuwende producten, zoals de Veggie Chef-vleesvervangers, de Jumbo letterwijnen en de Kies & Mix toetjes.’

Jumbo schakelde experts in

De ontwikkeling van het huismerk gebeurde overigens niet volledig in huis. Zo’n vijf jaar geleden gaf Jumbo de ontwikkeling van private label een impuls door het inschakkelen van de Amerikaanse experts van Daymon, dat de volledige stregie overnam. Deze consultatn verzorgde ooit zo’n 70 procent van de totale huismerkomzet in de Verenigde Staten, waar het uitbesteden van private label aan tussenpersonen veel gewoner is dan in Europa. Daymon werkte enkele jaren voor Jumbo en claimde een fee van 3 procent.

Formule wil blijven groeien met huismerk

De afgelopen jaren werd het huismerk van Jumbo verder uitgebouwd met onder meer producten onder het merk La Place. De onderneming wil blijven groeien in private label. ‘Ook in de komende jaren blijven we voortbouwen op het succes van het Jumbo Huismerk, door nieuwe producten te ontwikkelen waarmee we onze klanten blijven verrassen en die helemaal aansluiten op de laatste foodtrends’, zo wordt executive director Buying & Merchandising Olaf de Boer van Jumbo geciteerd.

Lees ook: Waarom komt Jumbo met het La Place-merk?

Reageer op dit artikel