nieuws

Actiegroep wil aantrekkelijkere vegan-promotie

Assortiment 948

AMSTERDAM – Stichting Even Geen Vlees heeft reclameposters met vegan producten ontworpen voor de vijf grootste supermarktketens in Nederland.

Actiegroep wil aantrekkelijkere vegan-promotie
Foto: Onsjeminder.nl

Met de posters, in huisstijl van Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en Plus, wil de stichting de supermarkten aansporen afscheid te nemen van vleesreclames. De actiegroep denkt dat promotie in Instagram-stijl vegan producten aantrekkelijker maakt.

‘Plantaardig eten geeft groter gevoel van luxe’

Armanda Govers, oprichter van de actiegroep, zegt in een persbericht dat het tijd is dat supermarkten anders gaan kijken naar vlees en vegan. ‘Je hoeft maar op Instagram te kijken om te beseffen dat plantaardig eten een groter gevoel van luxe kan bieden dan een stuk vlees’, aldus Govers. ‘Tegelijkertijd is een plantaardig eetpatroon voordeliger dan een dierlijk eetpatroon, zowel voor de portemonnee als voor het milieu en de gezondheid.’

Vegan posters online gezet

De posters van Even Geen Vlees zijn op Onsjeminder.nl te vinden. Ook heeft Govers de posters bij de receptie van de verschillende ketens afgegeven ten aanzien van de marketingdirecteur. Een reactie daarop heeft ze nog niet ontvangen.

Lees ook: Albert Heijn plaatst vegan koelschap

 

Reageer op dit artikel