nieuws

Supers stunten flink meer met speciaalbier

Assortiment 1159

Supers stunten flink meer met speciaalbier

AMSTERDAM – Het aantal aanbiedingen met speciaalbier in de supermarkt is de afgelopen jaren flink gestegen. Met name Plus zet de dranken steeds vaker in als actieproduct.

De stijging komt aan het licht in een bieronderzoek van Yenom. De prijsvergelijkingssite nam de bieraanbiedingen tussen 2013 en 2018 onder de loep en vergeleek van ieder jaar de bieracties in de periode week 15-week 24. Uit de resultaten blijkt dat bij Plus het aantal aanbiedingen met speciaalbier procentueel het hardst is gestegen (+28 procent). Daarna volgen Deen (+25) en Albert Heijn (+22). In 2013 werd 41 procent van de
bieraanbiedingen in supermarkten nog aangeboden in een krat en 22 procent in blik. 37 procent van de acties betrof een speciaalbier.

Helft bieraanbiedingen inmiddels in speciaal

Dit jaar is nog maar 33 procent van de bieracties aangeboden in een krat en slechts 17 procent in blik. Speciaalbier is inmiddels de helft van alle bieraanbiedingen. Dat betekent een stijging van 13 procent tussen 2013 en 2018, in een categorie waar het totale aantal aanbiedingen verdubbelde.  Het aantal acties met bier is met maar liefst 125 procent gestegen. Van 310 aanbiedingen in 2013 naar 697 in 2018. De groei is opmerkelijk, aangezien de categorie oorspronkelijk werd geïntroduceerd als margemaker en niet als actieproduct.

Lees ook: Consumptie alcoholvrij- en speciaalbier groeit

Reageer op dit artikel