nieuws

Jumbo blijft energy drinks verkopen aan kinderen

Assortiment 2285

Jumbo blijft energy drinks verkopen aan kinderen

VEGHEL – Jumbo blijft energiedranken verkopen aan kinderen. Andere supermarktformules geven aan het voorbeeld van Aldi en Lidl te volgen en op termijn te stoppen met de verkoop.

Plus wil zelfs een stap verder gaan door de verkoop te stoppen aan jongeren jonger dan achttien jaar. Jumbo lijkt daarmee vooralsnog de enige tegenstander van het plan om geen energy drinks te verkopen aan kinderen jonger dan veertien jaar. Albert Heijn en Plus reageren positief op het initiatief en geven aan op termijn Aldi en Lidl te volgen. Plus wil zelfs dat de leeftijdgrens verhoogd wordt van veertien naar achttien jaar, maar zegt dit niet alleen te kunnen. De formule vraagt steun van andere supermarktorganisaties en ziet vooral kansen voor de politiek, vertelt een Plus-woordvoerder aan Metro.

Ook Albert Heijn vindt dat alle supermarktorganisaties hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Zelf stopte de formule eerder al met de verkoop van grote blikken Monster energy drink en ze zeggen bezig te zijn met een vervolgplan.

Jumbo wil totaalassortiment

Hoewel ook Jumbo gezond eten en gezond leven belangrijk zegt te vinden, is er wat hen betreft geen reden om te stoppen met de verkoop van energy drinks. Jumbo vindt het belangrijker om de consument te voorzien in hun volledige boodschappenvraag.

Aldi en Lidl voorop

Gisteren bracht Aldi als eerste naar buiten te stoppen met de verkoop van energy drinks aan kinderen onder veertien jaar. Lidl volgde een uur later met eenzelfde bericht. Laetitia Gruwel, woordvoerder van Aldi, liet Distrifood weten blij te zijn met het besluit van Lidl om het goede voorbeeld te volgen.

Zie ook: Aldi en Lidl: geen energiedranken onder 14

Reageer op dit artikel