nieuws

Plus neemt agf op schop in Briljant 1.0

Assortiment 2927

Plus neemt agf op schop in Briljant 1.0

UTRECHT – De agf-afdelingen van alle Briljant 1.0-winkels worden media juni aangepakt. ‘Veranderende consumentenbehoeften vormen de aanleiding’, verklaart woordvoerder Debbie Huisman namens Plus.

Sinds eind 2017 is Plus bezig met de ontwikkeling van een nieuwe agf-opzet. De voorbereidingen voor de verbouwingen in de Briljant 1.0-winkels per half juni zijn van start gegaan. ‘We maken meer ruimte voor gekoeld fruit. Dat geldt ook voor de Plus maaltijd- en soeppakketten en andere maaltijdoplossingen’, meldt Debbie Huisman aan Distrifood.

Nieuwe verpakking zacht fruit

‘Het biologisch assortiment wordt niet meer in de wand, maar op een prominente plek op de afdeling  gepresenteerd. Zo krijgt biologisch nog nadrukkelijker een podium en maken we het voor de consument makkelijker vindbaar’, vervolgt de woordvoerder. Het zachte fruit van het Plus-huismerk (aardbeien, blauwe bessen, frambozen, bramen en rode bessen) krijgt een nieuwe verpakking: geen losse deksels meer, volledig hersluitbaar en transparant. De nieuwe verpakking bevat 20 procent minder plastic en heeft een weggooi- en bewaarwijzer. Huisman: ‘Onze ambitie is om de beste agf-afdeling van Nederland te creëren. Alle productgroepen zijn opnieuw tegen het licht gehouden en krijgen in de nieuwe opzet de juiste hoeveelheid ruimte én de juiste plaats in het schap. Dit leidt tot een aantrekkelijke presentatie én er ontstaat een optimale rotatie van onze producten, waardoor de consument altijd een vers artikel heeft.’

Duurzamere keuzes voor maaltijd

Plus heeft verder als doelstelling uitgesproken eind 2019 alle Nederlandse producten binnen agf onder Milieukeur of PlanetProof te hebben gebracht. Circa 50 procent van alle groente en fruit van Nederlandse bodem bij Plus is op dit moment gecertificeerd volgens Milieukeur. Veel versgesneden groente, zoals andijvie en prei, voldoen aan deze eisen. ‘We maken het de consument graag gemakkelijk om gezondere en duurzamere keuzes te maken voor een lekkere maaltijd’, zei Eric Leebeek, commercieel directeur van Plus, eerder al tegen Distrifood.

Biologisch assortiment verdubbeld

De keten heeft vorig jaar zijn biologisch assortiment verdubbeld. Ook werden alle bio-producten voorzien van een nieuwe verpakking. De verdubbeling betekende dat Plus-klanten in 2017 konden kiezen uit meer dan 1500 biologische artikelen. De verwachting is dat de groei van biologisch in 2018 verder doorzet, voorspelt brancheorganisatie Bionext.

Reageer op dit artikel