nieuws

Vion lanceert vlees onder eigen merk

Assortiment 3359

Vion lanceert vlees onder eigen merk

BOXTEL – Vion lanceert voor het eerst vlees onder eigen merk. Het barbecueproduct Tomahawk wordt begin mei gelanceerd.

Het stuk varkensvlees aan bot heeft de vorm van een tomahawk en is kant-en-klaar gemarineerd.

Het is een pilot

Op dit moment voert het vleesconcern  gesprekken met supermarktketens in binnen- en buitenland over opname in het schap. Vion biedt het product onder eigen merk aan, het wordt  Europa-breed verkocht en het concern neemt zelf verantwoordelijkheid voor de productkwaliteit. Het betreft hier een pilot, zegt Maiko van der Meer (foto), chief commercial officer bij Vion Pork tegen Distrifood.

In drie smaken

De Tomahawk is er in drie smaken: Herbs de Provence, Sweet & Smokey en Hot & Spicy en weegt tussen de 300 en 400 gram. ‘Het vleesproduct kan in het vleesschap liggen, maar ook op andere plekken in de supermarkt, bijvoorbeeld bij het stokbrood en de andere barbecueproducten. Het is een premium impulsproduct’, aldus Van der Meer. De lancering van de Tomahawk vindt vanaf de eerste week van mei plaats in verschillende Europese landen.

Meer over de introductie in Distrifood van zaterdag 28 april.

Zie ook: Vion neemt nieuwe slachterij in gebruik

Reageer op dit artikel