nieuws

Hero: pop-up restaurants bij oa AH en Jumbo

Assortiment 1662

Hero: pop-up restaurants bij oa AH en Jumbo

EINDHOVEN – Supermarkten van Albert Heijn, Jumbo, Deen, DekaMarkt, Hoogvliet, Plus en Jan Linders krijgen vanaf de eerste week van juli op de winkelvloer een tijdelijke Jam Studio. Het eerste pop-up restaurant opende vrijdag in de AH XL in Eindhoven.

De Jam Studio is een initiatief van jam- en frisdrankproducent Hero die hiervoor nauw samenwerkt met meerdere supermarktformules in Nederland. Consumenten kunnen gedurende de dag terecht in, wat Hero een ‘live cooking restaurant’ noemt, voor gratis hapjes, broodjes, tussendoortjes en gerechten die ter plaatse vers worden gemaakt van Hero producten. Chef-koks in de Jam Studio in de AH XL in Eindhoven serveren ‘s morgens aan het winkelend publiek onder meer smoothies, rond lunchtijd verschillende sandwiches en ’s avonds pastagerechten waarin de jam van Hero wordt gebruikt.

Op ideeën brengen

‘Met de Jam Studio willen we consumenten op ideeën brengen en laten zien wat er met jam allemaal nog méér mogelijk is dan alleen op de boterham’, licht trade marketing manager Vincent Massemyn van Hero Benelux toe. ‘Voor tijdens lunchtijd en de gerechten die rond zessen worden geserveerd, worden naast onze jam uiteenlopende producten van de formule gebruikt. Denk aan pasta, kipfilet, maaltijdcomponenten, vleeswaren en kruiden. De consument kan zich ter plekke laten inspireren en direct alle benodigde ingrediënten in een kistje meenemen inclusief recept om zelf thuis dat gerecht te maken. Goed voor ons, want wij komen met de Jam Studio echt naar de consument toe en goed voor de supermarkt, want die verkopen de producten die de shopper net hier geproefd heeft.’

Omzetaandeel online

Supermarkt manager Bert van Brakel van de 4000 m2 grote Eindhovense AH XL omarmt de promotie. ‘Ik las deze week dat een steeds groter omzetaandeel van de supermarkt online wordt gedaan. Daarom ben ik van mening dat je je als supermarkt moet onderscheiden, dat je producten, presentaties en acties moet bieden waarvoor de consument fysiek naar de winkel komt. De Jam Studio van Hero is zo’n initiatief. De consument wordt verleid om eens iets anders te eten en later zelf thuis ook te maken met jam. De ingrediënten die ze hiervoor nodig hebben zijn in overleg met ons vastgesteld. Dit zijn allemaal margerijke producten van buiten de jamcategorie en die leveren zowel voor Hero als voor ons mooie extra verkopen op’, aldus Van Brakel. De Hero Jam Studio is, afgestemd op de grootte van de locatie, vanaf week 27 tot eind november te vinden in meer dan honderd supermarkten in Nederland.

Reageer op dit artikel