nieuws

Radler groeit 7 procent in waarde

Assortiment 2447

Radler groeit 7 procent in waarde

ZOETERWOUDE – De markt voor Radler groeit jaar-op-jaar met zeven procent. Daarbinnen is er wel een daling van de 2% alcoholvariant.

Dat blijkt uit cijfers van Heineken over de Radler-markt. De zeven procent omzet groei jaar op jaar komt volledig op het conto van Radler 0%, dat segment stijgt met 40 procent. De totale waarde van de categorie komt daarmee op €75 miljoen.

Radler zorgt voor jonge doelgroep

Volgens Heineken bereikt de zomer-biersoort 30 procent van de Nederlandse huishoudens en is 22 procent van de kopers jonger dan 40 jaar. Dat is a-typisch voor de biermarkt. ‘Radler zorgt voor verjonging’, aldus Heineken.

Verkooppiek ligt in zomermaanden

Supermarkten moeten met name nu goed met het assortiment aan de slag: 60 procent van de verkoop in volume vindt plaats in de zomermaanden en late lente: mei, juni, julli en augustus. Volgens Heineken komt de groei door de inspanningen van alle brouwers die dit jaar en het vorig jaar met 10 innovaties kwamen in het Radlersegment.

Klik hier voor alle trends in de drankenmarkt op Foodmagazine.nl >>>>

Klik op de afbeelding voor de Heineken-visie op Radler

Reageer op dit artikel