nieuws

Volop aandacht voor kleinverpakkingen mineraalwater

Assortiment 726

Volop aandacht voor kleinverpakkingen mineraalwater

De populariteit van kleinverpakkingen mineraalwater stijgt. Tot zelfs wel 30 procent ten opzichte van grootverpakkingen. Daarom gaat Spadel deze groei in 2017 nog verder stimuleren.

(artikel is aangeleverd door Spadel)

Mineraalwater zit als categorie al jaren in de lift. Steeds vaker kiezen consumenten voor mineraalwater als gezonder alternatief voor frisdrank en onderzoek wijst uit dat ruim 75 procent van de Nederlanders per dag tot wel een liter meer water wil drinken (bron: Wateronderzoek TNS NIPO 2014). Spadel biedt voor deze doorzettende trend het perfecte assortiment: natuurlijk mineraalwater, al dan niet met smaak, dat wel de nodige verfrissing biedt, maar niet de calorieën.

30 procent groei

De groei van mineraalwater is nog duidelijker zichtbaar binnen kleinverpakkingen. Namelijk dertig procent ten opzichte van de grootverpakkingen. En niet alleen in mineraalwater, ook in de categorie frisdrank blijft de omzet van kleinverpakkingen groeien. Terwijl de verkoop van frisdrank in zijn algemeenheid juist daalt.

Aantrekkelijke marges

Een oorzaak voorde significante stijging in kleinverpakkingen mineraalwater is de groeiende behoefte aan on the go-formaten; men heeft gedurende de dag graag een flesje mineraalwater bij de hand. Ook de sterk groeiende hoeveelheid eenpersoonshuishoudens speelt een belangrijke rol. (bron: Nielsen, Foodtotaal november 2016) Dit jaar zet Spadel daarom volop in op de kleinverpakkingen en staan de 33cl-, 50cl- en de 1L-formaten in de spotlight. Interessant voor u als ondernemer, want de marges op deze verpakkingen zijn zeer aantrekkelijk.

Second placement

In het boosten van de kleinverpakkingen speelt second placement een belangrijke rol: winkels met extra displays met water realiseren maar liefst 9 procent extra groei (bron: Nielsen, augustus 2016). Zien = kopen, daarom zorgt Spa ook dit jaar weer voor die extra aandacht op de winkelvloer met RAD-displays, kleinverpakking-displays en stortbakken. Het succes van deze uitstallingen wordt bovendien verstrekt door wisselende topkaarten. Zodat u kunt inspelen op (lokale) elementen en thema’s als ‘eropuit’  en een ‘vierdaagse’.

Reageer op dit artikel