nieuws

Volop kansen om suikerwerkschap te optimaliseren

Assortiment 2475

Volop kansen om suikerwerkschap te optimaliseren
EMTÉ wint met de presentatie van suikerwerk.

BREDA – In het suikerwerkschap van de supermarkt wil de shopper een goed aanbod van producten met de juiste kwaliteit plus een aanbod verantwoord snoep dat duidelijk zichtbaar wordt gepresenteerd. Deze verbeteringen in het schap leveren extra verkoopkansen op.

(Artikel is aangeleverd door Perfetti Van Melle)

Dit blijkt uit een door GfK gehouden schapimago-onderzoek in opdracht van Perfetti Van Melle onder 3500 huishoudens. Perfetti Van Melle, met merken als Mentos, Mentos Gum, Klene, Fruittella, Smint en Look-O-Look, marktleider in suikerwerk, is de enige fabrikant in suikerwerk die jaarlijks dit schapimago-onderzoek doet. Het bedrijf uit Breda wil hiermee inzicht krijgen in hoe de shopper het schap beoordeelt op onder meer netheid, duidelijke segmentatie, prijscommunicatie en of het assortiment volledig is. ‘We willen weten hoe mensen naar de suikerwerkstraat in de supermarkt toekomen, hoe ze over snoepgoed denken en de presentatie beoordelen’, aldus Trade Marketing Manager Marjon van der Heijden.

Voorwaarden

Om succesvol suikerwerk te verkopen, moet aan bepaalde voorwaarden worden voldaan. ‘In de eerste plaats moet de shopper via opvallende signing z’n weg in het schap kunnen vinden’, zegt Trade Marketeer Sanne van der Heijden. ‘Het schap moet netjes en overzichtelijk zijn, de prijzen duidelijk en het aanbod van goede kwaliteit. Daarbij geven shoppers aan dat ze een meer verantwoord assortiment, zoals suikervrije producten en kleinere porties, willen hebben. Door de shopper beter te begrijpen, zoals via het schapimago-onderzoek, zijn we in staat de verkoopkansen optimaal te benutten.’

EMTÉ winnaar

Net als in 2014 en 2015 geeft de consument ook in 2016 EMTÉ de hoogste waardering voor de presentatie van suikerwerk. PLUS eindigt in het onderzoek op de tweede plaats met Jan Linders en Hoogvliet op de gedeelde derde plaats. Om de winst te vieren, kreeg Sligro Food Group eind december op het hoofdkantoor in Veghel de prijs overhandigd uit handen van Bart Hofland en Sanne van der Heijden van Perfetti Van Melle. ‘Wij zijn bijzonder trots op het feit dat de shopper ons voor het derde jaar op rij zo goed waardeert’, reageert Chantal Pluijm, Commercieel Inkoop Assistent Zoetwaren. ‘Dit is voor ons het bewijs dat het zoetwarenschap werkt.’

Het volledige rapport en onderzoek wordt gepubliceerd in de januari-uitgave van Foodmagazine.

Reageer op dit artikel