nieuws

Kaas in ’t Bakkie wint eerste AH Product Pitch

Assortiment 3496

Kaas in ’t Bakkie wint eerste AH Product Pitch

ZAANDAM – ‘Kaas in ’t Bakkie’, van ondernemers Bob van Oosterhout en Paul en Wouter Rodenberg, heeft de eerste AH Product Pitch gewonnen.

Kaas in ’t Bakkie is een in Amsterdam gevestigde producent van biologische kant-en-klare kaasfondues. De ondernemers krijgen één jaar exclusieve schapruimte, coaching om groeiplannen te realiseren en een investeringspakket ter waarde van €100.000,-. De jury van experts wees ook drie runners-up aan, die naast schapruimte en coaching, een investeringspakket winnen ter waarde van €50.000,-.

Tien jonge ondernemers

Gedurende de maand september hebben ondernemers met een vernieuwend product zich ingeschreven voor de AH Product Pitch. Na een voorselectie in oktober hebben 10 jonge ondernemers de kans gekregen hun product te pitchen aan een jury van experts in het Amsterdamse startupgebouw B.Amsterdam. Naast winnaar ‘Kaas in ‘t Bakkie’ vielen nóg drie jonge ondernemingen in de prijzen: ‘Gebrouwen door Vrouwen’, ‘Omapost’, en ‘VanBlik’.

Groei sneller realiseren

‘We zijn erg verheugd met het winnen van de AH Product Pitch’, zegt winnaar Bob van Oosterhout. ‘Samenwerking met Albert Heijn geeft ‘Kaas in ’t Bakkie’ de mogelijkheid om gestelde groei- en professionaliseringsambities sneller en beter te realiseren, zodat consumenten nog eerder kunnen genieten van onze overheerlijke biologische fonduekaas.’

Diversiteit en innovatie in het winkelschap

Marit van Egmond, commercieel directeur Albert Heijn: ‘De producten van winnaar en runners-up voldoen aan een aantal kenmerken. Ze hebben een onderscheidende propositie passend op de behoefte van onze klanten en praktische haalbaarheid. Daarnaast hebben we natuurlijk gekeken naar de ondernemers. Naar hun ambitie, ervaring en presentatie. Doel is om onze klanten te blijven verrassen en de winnende producten zorgen voor nog meer diversiteit en innovatie bij Albert Heijn.’

Stimuleren ondernemerschap

Deze eerste Product Pitch is een initiatief van Albert Heijn om jong ondernemerschap te stimuleren, doorlopend vernieuwend te zijn in het assortiment en klanten te blijven verrassen met vernieuwende producten. De jury van de Product Pitch bestaat, naast Marit van Egmond, uit Henk van Harn (‎VP Strategic Sourcing & Sourcing Support), Carlijn Olthof (Director Merchandising & Sourcing Fresh), Sjoerd Holleman (Senior Finance Director Merchandising & Sourcing) en Bruce Peters (franchiseondernemer Albert Heijn).

Lees meer over de eerste AH Product Pitch in Distrifood 44 van 5 november 2016.  Abonnees van Distrifood kunnen het hele artikel dan lezen in de digitale editie. Nog geen abonnee? Klik hier voor de opties.

Reageer op dit artikel