nieuws

AH-biermerk Brouwers wint verpakkingsprijs

Assortiment 1798

AH-biermerk Brouwers wint verpakkingsprijs

LEIDEN – Ontwerpbureau en merkenbouwer Millford heeft een Gouden Pentaward gewonnen met het design voor het vernieuwde AH-huismerkbier Brouwers.

De Pentawards is een jaarlijkse, wereldwijde competitie gewijd aan verpakkingsdesign in de breedst mogelijke zin. De internationale jury beoordeelt op creativiteit en kwaliteit van de verpakkingen.

Blijdschap bij AH en Millford

Zowel Millford als Albert Heijn tonen zich verheugd over het winnen van de award. Jobert van de Bovenkamp, creative director van Millford: ‘Wij zijn ontzettend trots dat we prijswinnend werk kunnen maken met én voor onze opdrachtgevers’. Jeroen Provoost, manager own brands van Albert Heijn: ‘In Nederland is het speciaalbier bezig met een flinke opmars. Hierbij draait alles om smaak, karakter en attitude. Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn na ruim 15 jaar een oude bekende te herintroduceren met een unieke propositie die past tussen een karaktervol speciaal bier en een dorstlessende pilsener. Millford heeft dit vertaald naar een prachtig design wat helemaal aansluit bij de huidige tijdsgeest’.

Brouwers moest eigen identiteit krijgen

In een persbericht laat Millford weten dat het vernieuwde Brouwers behalve qua smaak ook qua identiteit moest aansluiten op de nieuwe propositie. Vanuit de merkwaarden heeft Millford het logo en de stijl ontwikkeld. ‘Het nieuwe frisse voorkomen van Brouwers is te herkennen aan het sterke merkembleem waarin de kernwaarden van het merk terug te vinden zijn. Het nieuwe logo en de visuele identiteit van Brouwers voldoen aan het huidige tijdsbeeld en sluiten naadloos aan op beide markten’, aldus Millford.

Assortiment kreeg ook verpakkingsdesign

Daarnaast heeft Millford het volledige assortiment voorzien van een naar eigen zeggen eigentijds packaging design. ‘Het eigenzinnige, maar passende karakter, geeft het bier de juiste attitude én toegankelijkheid. De brouwer staat centraal, het gebruik van koper in de productnaam en het blauwe vlak geven een edgy tint aan het etiket waardoor de pilsener een eigenzinnig design krijgt.’

Reageer op dit artikel