nieuws

Storm van kritiek op AH vanwege exit Monster

Assortiment 9401

Storm van kritiek op AH vanwege exit Monster

ZAANDAM – Gebruikers van de energiedrank Monster zijn des duivels op Albert Heijn.

De beslissing van Albert Heijn om blikjes van de energiedrank Monster uit de schappen te halen maakt vandaag de tongen los op social media en internetfora. ‘Vanochtend trof ons het zwaar beladen nieuws dat in alle filialen van de Albert Heijn alle varianten van Monster Energy uit de schappen worden gehaald. Woorden schoten ons tekort en onze tranen waren niet meer onder controle te houden. Het is voor ons, en duizenden andere, een zwaar en hard verlies. Wij, en al die duizenden andere suikerconsumenten, hopen dat jullie als Albert Heijn zijnde deze keuze opnieuw willen herzien. One like=one prayer ‪#‎freeMonster’, luidt één van de reacties op de Facebookpagina van de marktleider.

Klant: AH doet aan betutteling

Diverse consumenten stellen dat Albert Heijn zich schuldig maakt aan betutteling. ‘Ik wil graag gebruik maken van mijn vrijheid om ZELF te kiezen wat ik koop. Ik heb Albert Heijn daar dus NIET voor nodig. Ik ben een grote knul en als ik Monster Energy wil kopen dan is dat MIJN goed recht!’, zegt een klant op Facebook, die duidelijk ziedend is op de supermarktketen.

Hypocriete actie

Verschillende personen noemen het handelen van van Albert Heijn hypocriet. ‘Dus @albertheijn haalt Monster Energy uit de schappen, vanwege hun ‘gezondere beleid’. Wat een onzin. En de snoep, alcohol en tabak dan?’, slingert een twitteraar de wereld in.

Minder suiker in producten

Begin deze week meldde Albert Heijn dat de formule minder suiker gaat toevoegen aan verschillende huismerkproducten. Het betreft zo’n honderd producten. De vernieuwde producten liggen eind 2016 in de schappen. Eind 2017 zijn deze producten hierdoor tweehonderdvijftig miljoen suikerklontjes lichter. ‘We willen mensen inspireren gezonder te eten. We zijn continu bezig om producten te verbeteren. Suiker is een grote verleider het zit in zoveel producten zoals ketchup, yoghurt, tomatensoep en koekjes’, aldus AH.

Pilot sporten in Utrecht

Gisteren meldde Albert Heijn dat er nog meer stappen worden gemaakt op het gebied van gezondheid. Albert Heijn start in Utrecht met een pilot waarbij klanten via een spaaractie kennis kunnen maken met verschillende sporten. Gedurende tien weken kunnen klanten door de spaaractie bij honderden clubs sporten, zonder direct vast te zitten aan een abonnement of lidmaatschap. Deze Albert Heijn sportweken maken deel uit van een nieuwe vierjarige samenwerking met sportorganisatie NOC*NSF.

Wouter Kolk onderstreept voortrekkersrol

‘We willen als landelijke supermarkt graag bijdragen aan een gezonde manier van leven en daarin een voortrekkersrol pakken. Bewegen hoort daar ook bij. We zijn dan ook zeer blij met deze samenwerking met NOC*NSF, waarbij we er naar streven om straks in elke buurt meer kinderen en volwassenen aan het sporten te krijgen’, zegt algemeen directeur Wouter Kolk van Albert Heijn in een reactie.

Reageer op dit artikel