nieuws

Sligro laat professional assortiment kiezen

Assortiment 2879

Sligro laat professional assortiment kiezen

VEGHEL – Sligro gaat foodprofessionals een keuze laten maken uit producten en merken die in het lokale assortiment van de levensmiddelengroothandel moeten worden opgenomen.

Om die reden organiseert Sligro op 31 augustus in de vestiging in Rotterdam-Zuid LoveBrands, een nieuw nieuw lokaal evenement dat innovatieve jonge foodmerken met horecaondernemers verbindt, aldus Sligro.

Onderscheidend vermogen

In een toelichting zegt de foodgrootandel dat horecaondernemers op zoek zijn naar onderscheidend vermogen en authenticiteit en hun gasten zoeken naar lokale producten met een goed verhaal.

Innovatieve jonge foodmerken

Veel innovatieve jonge foodmerken kunnen volgens Sligro uitstekend voorzien in deze behoefte maar kampen met het probleem; hoe kom ik onder de aandacht van de horecaondernemer en in het schap van de groothandel? Om dat mogelijk te maken, gaat Sligro LoveBrands organiseren.

Verhaal dat waard is om te vertellen

LoveBrands zijn merken met een verhaal dat het waard is om verteld te worden. Achter deze merken staan vaak gepassioneerde, ondernemers met een hoge mate van betrokkenheid. Ze bieden authentieke en innovatieve producten die een sterke rol spelen in de lokale samenleving. Door deze merken toe te voegen aan de menukaart geeft Sligro de horecaondernemers de mogelijkheid zich op een relevante manier te onderscheiden en faciliteert Sligro tevens de ontwikkeling van de groeibriljanten die deze LoveBrands zijn.

Sligro selecteert, klant kiest

Bij Lovebrands selecteert Sligro selecteert de merken, maar bepalen de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. Sligro biedt deze veelal kleine ondernemingen naar eigen zeggen ‘passende bestel- en leveringscondities om laagdrempelig toegang te krijgen tot een groter marktpotentieel’.

Katalysator

De levensmiddelengroothandel fungeert  daarmee als katalysator voor vernieuwing en groei van de foodservicemarkt.  Het bedrijf vindt ook dat het zich als ‘grootste horecaleverancier een initiërende en innovatieve rol dient te spelen,’ aldus Gemma Schneemann, directeur marketing van Sligro. ‘Bovendien is er een groeiende behoefte aan foodmerken met een sterke eigen identiteit, naar lokale verankering en er is sprake van een toenemende passie voor goed eten. Tegelijkertijd zien we hoeveel moeite het jonge innovatieve merken kost om bij horecaondernemers in beeld en op de kaart te komen. Met LoveBrands brengen we deze behoeften bij elkaar en laten we onze klanten zelf kiezen’, aldus Schneemann.

20 merken krijgen kans

Tijdens de eerste editie van LoveBrands krijgen 20 merken de kans om zich op een klein marktplein te presenteren aan 50 geselecteerde horecaondernemers. Deze ondernemers kunnen vervolgens via mobile voting hun stem uitbrengen op producten die ze mogelijk willen afnemen. Merken die meer dan 10 stemmen krijgen, worden opgenomen in het lokale assortiment van Sligro Rotterdam Zuid.

Beeldschermen

Op het marktplein hangen verschillende beeldschermen voor productinformatie en waarop een scorebord getoond wordt met het aantal stemmen per LoveBrand. Na afloop  is daarmee direct zichtbaar hoe vaak op de deelnemende merken is gestemd. Het evenement wordt later dit jaar ook in Amsterdam en Eindhoven gehouden.

 

Reageer op dit artikel