nieuws

AH vertrouwt op kracht biermerk Brouwers

Assortiment 6086

AH vertrouwt op kracht biermerk Brouwers

AMSTERDAM – Albert Heijn vertrouwt volop op de kracht van het eigen biermerk Brouwers. Het is het eerste huismerkproduct waarop niet prominent het AH-logo prijkt.

Dat zei senior director merchandising Wouter van Rooijen van Albert Heijn afgelopen week in Amsterdam bij de officiële lancering van Brouwers, dat na bijna 20 jaar door AH van stal is
gehaald. ‘Bij andere sterke eigen merken, zoals Perla en Zaanlander, hebben we altijd nog vastgehouden aan het Zaanse huisje op de verpakking. Bij Brouwers doen we dat voor het eerst niet.’

Brouwers geen A-merk concurrent

Albert Heijn verwacht veel van het vernieuwde pils, dat wordt verkocht in dozen van 24 flesjes (€8,99) en in blik. Het wordt gebrouwen door Bavaria. Volgens Van Rooijen is het niet de bedoeling van AH om met Brouwers de concurrentie aan te gaan met de grote A-merken. ‘Nee, laat die het onderling maar uitvechten. Wij geloven in de kracht van dit eigen merk.’

Smaak verkregen door dryhopping

Brouwers heeft, volgens de kenners die voor de lancering het bier hebben gekeurd, dan ook een kenmerkende eigen smaak. Dat komt door het zogeheten dryhopping, wat betekent dat het brouwsel op het eind een extra ‘shot’ hop toe te voegen. Dryhopping wordt ook toegepast bij de momenteel erg populaire biervariant IPA.

Campagne gestart

Gisteravond (zondag) ging op tv voor het eerst een commercial voor Brouwers live. Inmiddels is het pils de afgelopen weken al in stilte ingestroomd in de AH-winkels. Voorlopig ligt het nog niet bij de AH To Go-winkels, al is dat volgens Van Rooijen in de toekomst wel goed mogelijk.

Mogelijk ook andere varianten Brouwers

Hij ziet ook mogelijkheden om behalve pils andere biervarianten te introduceren onder het Brouwers-merk. ‘Brouwers is een heel sterk merk en veel mensen kennen het nog van vroeger. Veel consumenten weten ook helemaal niet dat het een AH-huismerkproduct is. Dat zegt iets over de kracht.’ Om aan te geven dat het nieuwe bier geen kopie is van het oude Brouwers, gebruikt AH de pay-off ‘Bier van nu’.

Reageer op dit artikel