nieuws

Plus pakt agf- en zuivelschap aan

Assortiment 2826

Plus pakt agf- en zuivelschap aan

UTRECHT – Plus neemt de agf- en zuivelafdeling op de schop. De afdelingen binnen de Briljant-formule krijgen de komende weken een ander gezicht.

Op de vernieuwde agf-afdeling komen onder meer grote houten kisten te staan. ‘Seizoensproducten zijn daarin makkelijker terug te vinden’, aldus woordvoerder Jennita den Boer.

Lokaal bio

De afdeling wordt bovendien overzichtelijker. ‘Gijs, lokaal bio en streekproducten krijgen vanaf nu een aparte presentatiemodule met ambachtelijke uitstraling in houten kistjes en met handgeschreven bordjes’, zegt Den Boer.

Laagste prijs

Bovendien komt de focus meer te liggen op voordeel. ‘Acties worden beter zichtbaar, zodat de klant direct weet wat te maken met de groente-aanbieding als hoofdingrediënt.’ Bij de vestigingen uit het Achilles-project, Plus-vestigingen die in een marktgebied met veel concurrentie zitten,  zal dat anders zijn. Bij deze vestigingen komt de focus vooral op de laagste prijs te liggen, melden bronnen aan Distrifood.

Briljant-formule

De vernieuwing is een belangrijke mijlpaal in de doorontwikkeling van de Briljant-formule. ‘Dit is binnen de agf-afdeling inderdaad de eerste grote update sinds Briljant. We zijn natuurlijk continu aan het vernieuwen, zo zijn de vlees-, vleeswaren-, kaas- en broodafdeling al eerder geüpdatet’, zegt Den Boer.

Uitrol

De vernieuwde agf-afdeling heeft in januari bij vier Plus-ondernemers als pilot gedraaid. Sinds  vorige week wordt een ‘dry run’ bij 13 supermarkten gehouden om de laatste puntjes op de i te zetten. ‘Vanaf deze week tot en met begin juli (week 27) zullen we de vernieuwde agf-afdeling naar alle Plus Briljant-vestigingen uitrollen.’

Zuivel

Plus heeft de afgelopen week ook een nieuwe indeling doorgevoerd op de zuivelafdeling.  Het zogenaamde eetzuivelschap wordt voortaan naar de behoeftes van de klant ingedeeld.  ‘Uit onderzoek bleek dat de klant het logischer vindt als het schap op die manier is opgebouwd’, aldus Den Boer. De nieuwe indeling bestaat uit vijf segmenten: Naturel en koken voor witte zuivel, zoals yoghurt en room, die meestal als basis wordt gebruikt. Bewust voor producten met een claim, zoals biologisch, lokaal of een gezondheidsclaim. Variatie voor dagelijkse zuivel met smaakje of toevoeging, zoals vanillevla. Het schap Genieten is bedoeld voor luxe toetjes zoals puddinkjes. In het met Kids  gelabelde deel is de speciaal voor kinderen bedoelde zuivel te vinden. Ze worden met banners op de deuren van de koelingen aangegeven. De nieuwe indeling van het zuivelschap is deze week uitgerold.

Reageer op dit artikel