nieuws

Bakkers beginnen broodoffensief

Assortiment

Bakkers beginnen broodoffensief

WAGENINGEN – Brood heeft de laatste tijd een negatief imago gekregen onder een deel van de consumenten. En dat moet veranderen, vindt het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC). In opdracht van de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij wordt daarom een offensief gestart om het imago van brood op te krikken: ‘Brood. Wat zit daarin?’, is de titel.

Het doel van de campagne is om ‘broodtwijfelaars weer broodfans te maken’ door op allerlei manieren het eerlijke verhaal over brood te vertellen en laten vertellen.

Vrouwen
Volgens het NBC zijn het vooral jonge, hoogopgeleide vrouwen die gevoelig zijn voor de negatieve en tegenstrijdige informatie over brood. Deze groep vertegenwoordigt zo’n 20 procent van de Nederlandse bevolking en is het laatste jaar minder brood gaan eten of zegt dit te overwegen. Het NBC denkt dat de houding van deze groep door duidelijke, eerlijke, transparante en onafhankelijke informatie te veranderen is.

Ambassadeurs
Om die onafhankelijkheid te laten zien, spelen in de campagne allerlei broodambassadeurs een hoofdrol: broodexperts, wetenschappers, voedingsdeskundigen, diëtisten en foodbloggers. De campagnetitel ‘Brood. Wat zit daarin?’ is een bij update van de eerdere slogan ‘Brood, daar zit wat in’. De centrale plaats van de campagne zal de speciale website zijn.

Docu’s
Op die site zijn gedurende het jaar een viertal mini-documentaires te zien over broodsoorten, energie, ingrediënten en over de veelzijdigheid van brood. De eerste aflevering staat inmiddels online. Het broodoffensief loopt zeker tot het einde van 2015.

Reageer op dit artikel