nieuws

Jumbo start verkoop klimaatneutrale koffie

Assortiment

Jumbo start verkoop klimaatneutrale koffie
Diederik van der Laan

VEGHEL – Supermarktketen Jumbo verkoopt vanaf vandaag (maandag) huismerkkoffie die Fairtrade, biologisch en klimaatneutraal is.

De koffie heeft niet alleen drie keurmerken maar is ook het eerste product in Jumbo’s biologische huismerklijn, meldt Dagblad Trouw. Jumbo zou ook de eerste grote supermarktketen zijn die klimaatneutrale koffie biedt. Commercieel directeur Ed van de Weerd zegt dat dit ‘past’ bij het supermarktconcern en daar trots op te zijn. ‘Duurzaamheid, goed zijn voor mens, dier en milieu, past bij dit familiebedrijf.’

Mooie koffie

Ondanks dat de koffie de drie keurmerken heeft, prijst Jumbo de koffie niet in de eerste plaats aan als ‘verantwoord’. ‘De groep die kiest voor alleen duurzaam is te klein om de business op  te laten draaien’, aldus Van de Weerd. ‘Het is hele mooie koffie en zo gaan we hem verkopen.’

Duurder

De koffie wordt aangeboden als  filterkoffie, bonen, en in cups en is ongeveer een kwartje duurder dan de reguliere. Volgens Van de Weerd hebben ideële producten nog steeds het imago duurder , maar toch minder lekker te zijn. Dat geldt volgens hem niet voor de koffie. ”Dist arabica uit Ethiopië, de bakermat van de koffie.’ Door terug te gaan naar de kernwaarde, ‘ dit is lekkere koffie’,  hoopt Jumbo ook de klanten over te halen die minder geven om keurmerken.  De koffie is afkomstig van een project uit Ethiopië.

Reageer op dit artikel