nieuws

Mondelez valt via AH koffiemarkt aan

Assortiment

Mondelez valt via AH koffiemarkt aan

SCHIPHOL – De internationale voedingsgigant Mondelez opent de aanval op de Nederlandse koffiemarkt. De onderneming heeft vanaf komende maandag veertien varianten van het nieuwe koffiemerk Velours Noir liggen bij Albert Heijn.

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Mondelez, een afsplitsing van Kraft Foods, is in Nederland vooral bekend van merken als Milka, Liga, Oreo en Tuc. De onderneming is echter de nummer twee in de wereld op koffiegebied met merken als Kenco, Carte Noire, Tassimo en Jacobs. In Nederland neemt het bedrijf echter een zeer bescheiden plek in op de koffiemarkt. De grootschalige lancering van Velours Noir moet hier verandering in brengen.

Douwe Egberts en Nescafé
Het merk wordt in eerste instantie bij Albert Heijn gelanceerd, maar het is de bedoeling uiteindelijk landelijke dekking te bereiken. Het nieuwe merk moet vooral de strijd aangaan met de luxere merken van Douwe Egberts en Nescafé Dolce Gusto. De introductie wordt ondersteund met veel reclame en aandacht in de Allerhande van AH.

Reageer op dit artikel