nieuws

Lidl rolt concept gezonde snacks uit

Assortiment

Lidl rolt concept gezonde snacks uit

HUIZEN – Lidl ruimt bij de kassa’s plaats in voor kraampjes met fruit- en groentesnacks.

De productlijn ‘Frank & Jan’, met producten als snacktomaatjes, -paprika’s en –komkommers, is  vanaf heden bij meer dan 700 kassa’s van Lidl te vinden. Dat bevestigt woordvoerder Séverine van Tuyll van Serooskerken van Lidl Nederland tegen Distrifood. ‘Steeds meer kinderen kampen met overgewicht. Om die reden vinden wij het extra belangrijk een gezonde voeding onder kinderen te stimuleren. In het filiaal is de kassa daartoe bij uitstek een geschikte plek. Na een succesvolle aftrap van onze campagne ‘Gezond snoepen’, hebben we daarom het aantal ‘gezonde’ kassa’s (introductie in 2012, red.) nu in al onze filialen verdubbeld’, zegt Van Tuyll van Serooskerken.

Voedingscentrum

Bij het introduceren van gezonde producten werkt Lidl samen met het Voedingscentrum. ‘Als groente voor het grijpen ligt naast de kassa, dan verlaagt dat de drempel om vaker voor groente te kiezen als tussendoortje’, zegt Felix Cohen, directeur van het Voedingscentrum, in een reactie. ‘De verpakkingen spreken kinderen aan en zijn klein en makkelijk mee te nemen naar school. Zo wordt groente eten extra leuk voor kinderen. Een prima actie van Lidl.’

Reageer op dit artikel